Midden En Zuid Amerika Vraagjes

Hallo allemaal,

Nog eventjes en dan vertrek ik voor 8 maanden op wereldreis :o)
Ik heb er al echt zin in, en ik ben er dan ook al voor 99,9% klaar voor.

Op 20 oktober vertrek ik richting USA voor 10 dagen, en op 31 oktober is het dan richting Belize waar ik dan via land verder ga richting zuid america.

Ik heb al een heel verhaal gepost onder “reisgenote gezocht wereldreis”, maar het de reacties zijn mager :o(

Hoe zit het met backpackers in midden en zuid amerika ???
Kom je die veel tegen of is het sporadisch dat je er een tegen komt ?

(In Zuid-Korea ben ik twee amerikanen tegengekomen in een periode van 6 weken tijd !!! om over sporadisch te spreken :o)

Verder ben ik benieuwd of super-markten in de meeste landen makelijk te vinden zijn, of dat markt-kraampjes toch meer normaal is in midden/zuid amerika.

Ik probeer zo veel mogelijk mijn eigen potje te koken, maar het probleem is natuurlijk om aan gezond eten te komen ==> ter voorkoming van hepatitis etc…
Eten van markt-kraampjes is daarom niet mijn favoriet.

Verder zoek ik informatie over het bellen naar huis.
Zijn ze daar ook al omgevormd naar het kaart systeem, of kun je nog
eenvoudig bellen met munten. Telefoon-kaarten is elke keer weer een nachtmerrie. Wellicht weet iemand of die zogenaamde internationale telefoonkaarten ook in midden/zuid amerika werken ???

Oooh voor ik het vergeet.
Ik vlieg van USA naar Belize, heb er al een ticket voor, maar op internet zie ik info dat ik geen visum nodig heb en in het lonely planet boek staat weer van wel. Dan is het ook nog onzeker of ik een “door reis ticket” nodig heb of niet.
Ik wilde vanuit Belize over land richting Guatemala gaan, maar of dat door kan gaan is nog de vraag hihi.

Enige mensen met ervaring in Belize ???

Al met al weer vele onzekere dingen…
Maar dat maakt een reis juist zo spannend :o)

Doei,

William uit Venlo…
Je kunt mij je antwoord melen naar: pe1rah@yahoo.com

Hoi William,
Wij zijn momenteel 11 maanden aan het rondreizen door Zuid-Amerika en kunnen daarom een paar antwoorden geven.
Ja, je zult hier veel back-packers tegen komen, soms misschien wel meer dan je zou willen (al komen wij niet zoveel NL´ers tegen). Ja, er zijn genoeg goede supermarkten alleen hebben de meeste hostels geen keuken. Gewoon lekker uit eten gaan. Telefoon systeem werkt in ieder land weer anders, in Ecuador zijn wij de telefoonwinkels binnengestapt, in Peru met muntjes gebeld en hier in Brazilie moet je een telefoonkaart hebben. Bellen via internet is het goedkoopste maar praat erg lastig met veel vertraging.
Verder gewoon gaan en je ziet het vanzelf!
Wij hebben een website gemaakt waar we ook alle hostals beschrijven waar we hebben overnacht + de prijzen, verder laten we ook de inhoud van onze rugzakken zien. Misschien heb je er nog wat aan: www.barryenrenee.com
Alvast veel plezier met de voorbereidingen!
gr. Renee en Barry