Hallo
Ik (man, masterstudent in Groningen, 22 jaar) denk eraan om in augustus met de trein op vakantie te gaan richting Duitsland en Midden- en Oost-Europa. Plaatsen die ik in gedachte heb zijn o.a. Berlijn, Leipzig, Dresden, Praag, Wenen, Bratislava, Boedapest, Zagreb, Ljubljana, Triëst, Innsbruck, München, Nürnberg en Frankfurt. Een aantal van deze plaatsen hoop ik toch zeker te kunnen bezoeken.
Steden zijn echter niet alles. Graag wil ik ook wat wandelen op het platteland en in natuurgebieden en natuurwonderen (zoals de grotten van Postojna, Slovenië en de rijnvallei) aanschouwen. Kamperen levert nogal wat meer bagage op, maar het is wel gezellig en vaak goedkoper.
Mijn idee van vakantie is veel zien, vrij zijn, een zelfstandig nadenkde ‘toeristen’ zijn en verder een combinatie van soms wat plannen en soms zaken ‘laten gebeuren’. Over m’n karakter: rustig, sociaal, eigenwijs, niet snel contacten makend, geïnteresseerd in mensen en verhalen (luisterend dus), te plannend,direct, duidelijk en eerlijk.
Ik ben op zoek naar een man of een vrouw van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik overweeg om alleen om vakantie te gaan, maar als er een reisgenoot zou zijn met wie het klikt is dat nog veel beter. Vorig jaar is een vakantie met een ‘onbekende’ me in elk geval zeer goed bevallen.