Mezelf voorstellen

Hallo allemaal,

Volgend jaar Juli zit mijn contract bij Defensie erop en dan ben ik 17 jaar militair geweest. ik heb een leuk zakcentje gespaard en wil tussen mij werk bij Defensie en een nieuwe baan in het burgerleven (eerst een vinden natuurlijk!!!) eerst een lange periode alleen gaan reizen. Ik dacht zelf aan 3 a 6 maanden naar Australië.
Ik ben op dit moment van plan (alles kan nog veranderen) een visum voor 6 maanden te kopen, en daarbij een vluchtmaatschappij waar ik mijn terug vlucht flexibel kan indelen om zo veel mogelijk van Australië te zien. verblijf in hostels en/of op campings.
Ik hoop hier veel informatie te vinden over reizen in Australië.

Gr. Dennis

Hoi Dennis,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Australieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je je vragen posten alsook de ervaringen lezen van anderen.
Australië is een land van prachtige gevarieerde uitgestrekte landschappen. In bepaalde gebieden kan je binnen 1000 kilometer heuvels vol groen, rotsige canyon’s en vlakke dorregebieden tegenkomen.
Sydney is niet alleen de grootste, maar ook de oudste stad van Australië, gesticht in 1788. Bezoekers die er voor het eerst komen, verbazen zich vaak over de uitgestrektheid van de stad.
Beroemd is de havenbrug uit 1932, die met een enkele boog van 500 meter het centrum en het noorden van Sydney met elkaar verbindt.
Een ander letterlijk hoogtepunt is de Skywalk op de top van de Sydney Tower, het hoogste gebouw van de stad.
De ‘Sunshine State’ in Queensland is de favoriete vakantiebestemming van de Australiërs. Het Great Barrier Reef met de unieke wereld onder water en de paradijselijke eilanden zijn de belangrijkste trekpleisters.
Tasmanië is een eiland en het ligt ten zuidoosten van het Australische vasteland en wordt hiervan gescheiden door de Bass Strait.
Bzienswaardigheden oa: Het Freycinet National Park,Crade Mountain Lake St. Clair.
Zo Dennis wens je nog veel suc6 met je rondtrip door Australie.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van Tasmanie

http://www.allovertours.com/imgupload/accomodaties_images/359/1220445567.jpg