Mexico-Guatemala-Belize

Hallo reizigers,

ik heb wat vraagjes over mijn vriendin en mijn reis die a.s. vrijdag gaat beginnen.

We doen de Mayaroute, zoals alle reisorganisatoren doen en kijken onderweg wel precies hoe we het eea regelen, we hebben iig 32 dagen.

Ik heb een paar vraagjes:

-Rio Lagartos of Celestun? Hier komen we volgende week dus al aan, heb gehoord dat het aan het seizoen ligt waar de meeste flamingos zijn.
En zou ik graag horen welke sowieso het mooiste park is.

-Welke cenote vinden jullie het mooist? In eerste instantie wilde ik naar ik kil gaan, omdat je daar overal plaatjes van ziet, maar niet lijkt Dzitnup me ook wel wat. Zijn er bij Tulum ook nog aanraders?

-Agua Azul vs Semuc Champey? Kan ik naar allebei gaan? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb het idee dat Semuc Champey meer de moeite waard is.

-Maar nog een dilemma, vanuit Antigua willen we dus naar flores/tikal, dit gaat waarschijnlijk of via Lanquin/Semuc Champey of via Rio Dulce/Livingstone. Welke plek is meer de moeite waard om te bezoeken?

-Laatste vraagje, kan ik als matig ervaren duiker (toen ik 12 was brevet gehaald bij Fuertaventura, in de tussentijd een aantal keer gedoken in Gran Canaria, Egypte, Turkije) de Blue Hole duiken?
Of zijn er sowieso andere tours die je beter kunt doen?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

Groetjes Bart