Met z'n 4en naar Marokko

hoi

ik kom hier op het forum omdat we een reisplannetje moeten maken voor de kerstvakantie naar marokko.
Sinds ik kinderen heb plan ik m’n reis behoorlijk, dus kan wel wat tips enzo van andere reizigers gebruiken.
Heb via jullie info van de week al de trotter aangeschaft.

Met onze kinderen zijn we naar Noord-Spanje, Roemenie en Marokko geweest. en samen naar Turkeye. en nog wat dichterbij.

We wonen nu in Duitsland/ gronau. 4,5 km over de grens bij enschede aan de duitse kant van het aamsveen. Nu reizen we 's zomers niet daar we een gastenverblijf hebben waar we zelf gasten ontvangen zonder winstoogmerk. Het zoldertje is voor gezinnen die door autisme of iets anders in hun familie veel behoefte hebben aan even in de natuur. (we wonen aan de rand van het bos). Je kan meer lezen over ons wat we doen als je interesse hebt op autisme.looking4ward.nl.

Voor m’n zoontje kwam heb ik veel gereist. vakantie in z-am Bolivia, paraquay, brazilie
en een zomervakantie in Afrika naar Kenya en Congo (toen nog Zaire net op het randje dat het daar begon te rommelen) Ik vind het wel heel erg dat de mensen die ik daar leerde kennen nu zoveel mee moeten maken.
Tussendoor aantal keer in oost-Europa en ook een keer naar Noorwegen.
En last but not least een jaar wegggeweest.
treinen door Rusland (in nadagen van Jeltsin met flinke demonstraties enzo) was helemaal geweldig. Russishce mensen (behalve de meeste rijken) zijn zo gastvrij en ze weten dat de hotels zeer zeer slecht zijn, dus werd ik altijd uitgenodigd om te overnachten.
Na 2,5 mnd was ik in Wladiwostock. boot genomen via z-korea naar Japan.
daar heb ik een week of 5 gewerkt (Japan was toen erg duur) en rondgekeken, liften was daar ongewoon maar ging goed.
Toen naar australie gevlogen daar rondgelifd, en gewerkt, tussendoor naar nieuw Zeeland voor 1,5 maand ofzo.
en toen via Nepal (5 weken) weer terug naar duitsland/nederland.

zo was best leuk om wat over reizen te schrijven. Heb jaren veel over kunnen vertellen toen ik nog docente ak was. En ik ga op het forum lekker verhaaltjes van anderen lezen. vind ik nog steeds hastikke leuk.

groet marianne

Hallo Marianne, welkom op Wereldwijzer!

Je hebt al heel wat van de wereld gezien. Vooral van plekken waar niet veel reizigers naar toe gaan. Nu heerlijk met het gezin naar Marokko. Heb je daarvoor al het Marokko Forum ontdekt? Daar kun je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Veel plezier op de site en met jullie vakantie.

Groetjes, Leontien

die reizen en landschappen zijn heerlijke plaatjes in mijn hoofd.

dankje voor de tip. Ik ga inderdaad maar eens wat vragen posten die ik nog heb over Marokko