Met welke munteenheid betalen in Torres del Paine

Hoi,
Betaal je in Torres del Paine gewoon met chileense peso of beter met euro’s of dollars?

Groet,

Elsbeth

Peso

peso’s. Ze zeggen dan dollars ook kan, maar ik heb ze toen meegenomen voor niets.

Let overigens op, ik ben opgelicht bij het wisselkantoor in El Calafate en heb daar chileens geld wat vervalst was gekregen. Mocht je daar heen gaan toevallig. Ik kwam er pas achter toen ik ze op de luchthaven in Buenos Aires wou inwisselen.

Ik denk dat je het beste met Chileense Pesos kunt betalen!

Ik ben net terug uit Chili en Argentinië. De entree van Torres del Paine kun je het beste met Chileense peso’s betalen. Betalen in dollars heeft geen toegevoegde waarde. Overigens hebben wij in heel Chili gewoon geld gepind en alles in Chileense peso’s afgerekend, omdat cash wisselen daar niet voordeliger was. In Argentinië wel. Daar kun je beter niet pinnen, maar cash dollars of euro’s wisselen.

Ik ben in november zelf geweest nu en in de refugio’s kan je iig voor de overnachtingen en maaltijden (ontbijt, lunch en diner) beter in dollars betalen. Dan hoef je geen btw te betalen. Je kan ook met creditcard betalen want dat gaat ook in dollars. Weet niet of dit ook zo is als je een drankje koopt of een kleine snack. Denk het niet.