Met Servische nummerplaat naar albanie??????

Hallo
Maandag huur ik een auto in Belgrado en ga naar Montenegro en liefst ook naar albanie alwaar ik in omgeving Shoder familie wil bezoeken. Kan een Servische nummerplaat problemen geven?
Wat als ik Albanese tekst aan auto hang met volgende boodschap: we zijn geen Serviërs maar Belgische toeristen

Ik zou niet graag problemen of schade hebben.
Graag advies
Dank
Jacques

bedankt voor de info. ik vrees dat het Servisch verhuurbedrijf niet happig zal zijn om toe te laten dat we ook naar Albanië doortrekken. Albanië wordt dan maar een volgende bestemming in de toekomst. In elk geval ga ik het wel navragen of ze het toestaan (mits geen al te grote bijkomende financiële verzekering).
bedankt voor snelle reactie
jacques

Beste Comenius,

Waarom zouden Albanezen iets tegen Servische auto’s moeten hebben??? Albanie is nog voor Joegoslavie onafhankelijk geworden… Ik werk en woon al een tijdje in Albanie en ze hebben niks tegen Serviers, misschien zeggen sommige het omdat ze Kosovo niet willen afvallen, maar als je op straat vraagt of ze iets tegen Serviers hebben, zegt 99% nee. Je zou hier denk ik meer moeten oppassen met een Griekse auto, maar zelfs dat geeft geen problemen. Het is meer een risico om door andere Balkan landen (zoals Bosnia-Hercegovina) te reizen met een Servische auto dan als door Albanie.

Het is dus vokomen veilig om met een Serivisch nummerplaat naar Albanie te komen.

Ik hoop dat je toch nog naar Skodra gaat.

Groetjes Jorik