Albanië met Caravan en Auto.

Hallo

Deze zomer van plan om met de auto en caravan richting Albanië te reizen. Heeft er iemand ervaring mee? Ben op zoek om een verzekering te bekomen voor auto en caravan. Men leest dat je aan de grens een verzekering kunt afsluiten, maar heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Bij mijn verzekering lukt het al vast niet, wel tot Montenegro.

Heeft iemand meer informatie hier over.

Alvast bedankt.

rbvtnh

Hallo,

Ik ben vorig jaar (2015) naar Albanië geweest. Of je een tijdelijke verzekering kan krijgen voor Albanië hier in België hangt volledig af van jou verzekeraar. Bij mijn verzekering (Baloise, voorheen Mercator) kon dat wel voor maximum een maand en zelfs gratis.

Ik heb wel gehoord van andere reizigers dat ze die inderdaad aan de grenspost zelf aanschaffen omdat hun verzekering dit niet aanbied.

Er wordt trouwens naar je verzekering gevraagd bij het overschrijden van de grens en als je die niet hebt, dien je die ter plaatse aan te schaffen (normaal aan de douanepost zelf).

Let wel: het betreft hier de normale autoverzekering, geen repatriëringsverzekering!

Yohani:wereld:

Hallo Yohani.

Ben naar mijn verzekering geweest, en die wisten mij te vertellen dat het wel zou kunnen lukken om er 1 te krijgen van 1 maand. Maar moet nog even wachten op respons van de verzekering. Ik hoop dat dit lukt, heb een begin datum moeten opgeven en een eind datum. Wij gaan via Kroatië naar Montenegro en dan een deel van Albanië te verkennen. En misschien volgend jaar de kant langs Griekenland. Vorig jaar rondreis gedaan Slovenië, Kroatië en een klein deel Bosnië. Was goed bevallen de reis zodat we nu Montenegro en Macedonië ook willen bekijken.

Mvg rbvtnh

Wij (Nederlanders, dat wel) zijn naar in 2014 naar Albanië gegaan, onze auto + caravanverzekeringen waren daar gewoon geldig.
Is je caravan wel stevig? De wegen, vooral de secundaire en bergwegen zijn vaak niet al te best. Wij zijn ook geweest met auto en caravan, maar wij hebben er wel voor gezorgd dat we een stevige combinatie hadden. Hoe is het allemaal gegaan?

Tilleman.