Wij zijn eind dit jaar 12,5 jaar getrouwd en wilde eigenlijk voor de derde keer naar Mexico.
Daar zijn we in 1996 geweest als huwelijksreis en in 2000 weer, beide een rondreis en toen beide ook al met de rolstoel voor mijn vrouw mee. Ja en nu… nu willen we eigenlijk weer maar ik denk dat we het nu niet kunnen betalen.
Als dat zo is zoek ik dus een ander vakantieland met veel zon en waar we veel dingen kunnen bezichtigen.
Het is de bedoeling dat we in de december periode gaan dus met kerst weg zijn misschien tillen we de vakantie wel over oud en nieuw heen.
Maar iemand een idee? Azie trekt ons niet zo…uhm vraag me niet waarom niet dat is gewoon een gevoel denk ik.
kijk anders eens op http://www.toegankelijk.com daar staat heel erg veel op, verder heb ik op de vakantiebeurs ook een stand gezien van http://www.gehandicaptenreizen.nl die bieden vrij verschillende ook verre reizen aan. Wie weet kan je dat als inspiratiebron gebruiken!
In ieder geval veel plezier met uitzoeken!
Uh sorry niet onvriendelijk bedoeld hoor maar wij zijn juist met de rolstoel geen mensen voor groepsreizen of begeleide reizen.
Mexico hebben we gewoon met zo’n tweetjes gedaan, van Cancun tot aan Oaxaca.
Ze is op d’r kont Citzen Itza opgeweest zijn in Coba, Palenque, Oaxaca en Catemaco en nog veel meer en meer, alles met z’n tweeen.
Dat is het juist met die gehandycapte reizen alles is georganiseerd en gearrangeerd. Het is dat ze niet meer kan lopen anders hadden we misschien wel Back Packers geweest, hahaha.
Ik geloof niet dat je Globeskater goed begrepen hebt. Hij stelt juist dat je die sites misschien als inspiratiebron kan gebruiken! Als je zelf niet goed weet waar naartoe te gaan, is het altijd nuttig om te zien wat groepsreizen plannen voor bepaalde landen.
Als het werkelijk aan budget ligt dat jullie nu niet naar Mexico kunnen, dan blijft eerst de vraag wat dan wel voordelig zal zijn. Vluchten die je naar verre landen brengen zijn meestal wel iets prijziger (hoewel niet altijd).
Het goedkoopste land (qua verblijf) dat ik ben tegengekomen is Thailand, maar je gaf al aan dat Asië niet trekt. Misschien is het een idee om een van de zuidelijke landen van Europa aan te doen, gewoon omdat het dichterbij is en daardoor de vluchten wellicht voordeliger zijn.
Succes!
Liefs,
Carolina
hallo, ikzelf gebruik altijd lonely planet reisboeken die speciaal gemaakt zijn voor de doe het zelf reiziger, en nu las ik laatst ergens dat er ook lonely planet boeken gemaakt zijn voor rolsstoelgebruikers door een rolstoelgebruiker maar ik weet niet voor welke landen en ze zijn wel engelstalig.
misschien dat je ze hier vind: www.lonelyplanet.com
veel plezier en veel succes
Hallo,
Het ligt er een beetje aan wat je budget is denk ik.
Ik ben met 2 oude mensen (78 en 75) 5 weken naar Kenya geweest en hoewel ze beiden erg slecht ter been zijn is het heel goed meegevallen. Omdat de bevolking zo vriendelijk is en je helpt als nodig. Maar zeker niet opdringerig is.
We hebben een aantal dagen een rolstoel gehuurd voor Norbert en hij vond het heel leuk om de lokale markten enzo te doen. We hebben ook een treinreis gemaakt en een safari gedaan.
Als je echter hele dagen in musea wil rondkijken enzo is Kenya niet echt geschikt.
Groet !
Je kunt ook eens kijken op onze VakantieWijzer: www.violets.nl. We hebben daar vaak groepsreizen naar Afrika opstaan en soms is er de mogelijkheid voor enkele mensen die minder goed ter been zijn om mee te gaan. Dat staat niet officieel op de site en kan ook niet worden beloofd, maar als je er in de informatieaanvraag om vraagt, hoor je snel of dat wel of niet kan. Er staan wel groepsreizen in Europa op waar mensen met een rollator, rolstoel of scootmobiel mee meekunnen.
Violet
Hallo brighdy,
Is Hua Hin, Thailand niets voor jullie? Ik zit zelf in een elektrische rosltoel en kom hier twee keer per jaar. Het ticket is niet zo duur. Het levensonderhoud is goedkoop. En hier is een website van rolstoeltoegankelijke accommodaties. Het is in de winter lekker weer hier, veel zon, rond 25-30 graden, en nauwelijks regen. Als je nog iets wilt weten over de toegankelijkheid van de omgeving kijk dan eens op dit Blog. Vragen? Mail me gerust.
Tot ziens in Hua Hin.