Met man en kind van 6 jaar, 2 maanden naar Canada

hallo,

Wie heeft er ervaring met het reizen naar Canada met het gezin? En wie is er in de periode juli/augustus in canada en weet onderdak en/of een leuk project waar we aan kunnen mee doen?

Als het bevalt willen we voor een jaar naar Canada. Hoe gaat dat met werkvergunning? mijn man is 37 en ik 29. En met school?

Ik hoop op leuke ervaringen, want we willen het al heel lang maar durfde steeds de stap niet te zetten en willen nu echt gaan in de vakantie.

Groetjes mama1977

Hoi mama1977,

Wij zijn net terug uit canada en hebben daar een maand lang rondgereisd met onze zoon van 2 1/2 jaar. We vlogen heen op Calgary en terug vanaf Vancouver. Ons reisschema was (heel globaal) Drumheller (provincie alberta) Banff (Rocky Mountains) Okanagan Valley, Whistler, Tofino (Vancouver Island) en Vancouver. Onze reis was gepland rondom bekende wintersport plaatsen, maar deze route wordt ook in de zomer erg veel aangeboden omdat er zo ontzettend veel moois te zien is. Ik heb twee erg leuke adressen voor je:

Drumheller - Ghost Pine Cabin
http://www.access-adventures.com/ab/wl/ghostpin/ghostpin.htm
Heerlijk basic, maar wat een natuur. De kids (we waren met twee gezinnen) hebben zich enorm vermaakt en hebben heel de dag buiten gespeeld. Je moet een beetje avonturistisch zijn, want douchen doe je buiten, water haal je uit de put en de kachel gaat op hout. Het mailadres wat op deze website staat is oud. Ik heb het nieuwe adres van eigenaar Greg nog wel ergens thuis.

Tofino - Chestermans House
www.chestermanhouse.com
Geweldig beachhouse aan één van de mooiste stranden van Vancouver Island. 2 stappen en je zit op het strand.

Wil je meer over onze reis weten, kijk dan even op www.vanmariononline.nl…wie weet heb je er wat aan.

Laatste Tip…Niet tobben, gewoon lekker gaan. Ik ging me ook heel erg druk maken of ik nu wel zo’n lange tijd met een kleintje op stap moest gaan (en dan ook nog in de winter!!!) maar het is zo leuk en Tom heeft het er nog dagelijks over.

groeten
Inge