Met kinderen naar Ladakh?

Ik ben van plan om deze zomer naar India te gaan met mn 2 kinderen (12 en 18) Ik wilde een dag of 8 in Ladakh doorbrengen (met chauffeur, natuur en kloosters) en vervolgens vliegen naar t zuiden om aan te sluiten bij een rondtoer waar ook kinderen deelnemen (koningAapkids, Sawadee, Shoestring) Heeft iemand geode suggesties, opmerkingen of tips?

Ga je vliegen naar Leh of ga je over de weg?Hou er rekening mee dat je een enorme klap krijgt als je ineens op grote hoogte komt.Je bent een paar dagen bezig om letterlijk adem te krijgen.

Dat kan heel goed. Wij zijn in 2010 via Delhi naar Leh gevlogen en hebben daar diverse trips gemaakt. Echt geweldig! Door het hoogteverschil hadden we wel moeite met het ademen. Rustig aan dus in het begin.
Ik zou naar het zuiden ook weer vliegen. Niet duur en efficiënt. Over de weg is geen doen.
Ik zou geen georganiseerde reis in Nederland boeken. Je kunt je tours makkelijk ter plekke zelf regelen via burootjes in India. Wij hadden een auto met chauffeur voor nog geen € 100,-- per dag. Let op dat de banden goed zijn!
Bedenk ook dat de viumprocedure momenteel een crime is en duur. Zie mijn bericht elders op het forum.

dank voor jullie berichten. IK begreep overigens dat er een resistente TBC bacterie in India z’n (of is het haar?) kop opsteekt…die je maar beter niet kunt krijgen omdat er geen antibiotica voor is. Dat maakt me wel een beetje huiverig…iemand opwekkende dan wel bevestigende verhalen?

Hallo, Hierbij een reisverslag dat helemaal aansluit bij je vraag.
jolynen@gmail.com als je nog verdere vragen moest hebben.