Met kerst in Nicaragua

Hallo,

Ik vertrek 9 december samen met een vriendin voor 3 weken naar Nicaragua. Wij zullen daar dus ook met kerst zijn. Heeft iemand misschien nog tips voor wat leuk is met de kerst?

Groetjes Jolien

Hola,

In de maand December zijn er aardig wat celebrations in Nicaragua. Bekijk even onderstaande link:

Een kerstmis is zeker een aanrader! (Je kan vaak gewoon de kerk in en uit lopen wanneer je wilt)

Verder zou ik bij hostels, INTUR (tourist information) en de locals vragen wat er allemaal te doen is.

Saludos,
Sole

Hoi,

Kerstmis in Nicaragua is (uiteraard) anders dan de kerst in Nederland.
Al ruim weken van te voren versieren mensen hun huis met lichtjes, (plastic) kerstbomen en heel veel meer kitsch, soms helemaal over de top.
Ikzelf vind het geweldig en het ziet er feestelijk en gezellig uit, je komt al helemaal in de kerstsfeer.
Over het algemeen wordt door de Nica’s meer kerstavond gevierd. Er wordt uitgebreid gekookt en je gaat bij familie en vrienden langs om wat te eten en te drinken.
Mijn ervaring is dat omdat er nogal wat gedronken wordt (eerste)kerstdag wat laat op gang komt. Veel Nica’s gaan naar het strand, het is daar dan ook heel druk, of bij familie langs.
Tweede kerstdag bestaat niet en is voor vele Nica’s weer gewoon een werkdag.
Het ligt er natuurlijk waar je bent met de kerstdagen, maar over het algemeen doen de hostels of hotels ook wel iets speciaal met de kerst, en anders kunnen ze je altijd informatie geven over festiviteiten.

Veel plezier in Nicaragua!

groetjes Cella