Met jonge kinderen in Marokko

Marokko focust zich de komende jaren op zon- en strandvakanties voor het hele gezin. Maar ook de rest van het land biedt genoeg mogelijkheden met kinderen. Voor de geinteresseerden: Een verslag van mijn reis met twee jonge kinderen in het zuiden. (ter info: Ik ben freelance reisjournalist en heb in Marrakech gewoond.)

Dinsdagavond elf uur. Ik laat me achterover vallen tussen de grote kussens in het bed. Naast me ligt mijn oudste zoon (3), zijn dekens afgeschopt. In het ledikantje tegen de met mozaïek versierde muur ligt mijn jongste zoon (22 mnd), uitgeteld. We hebben net genoten van een heerlijke muntthee, met een op de valreep door Fatima bereidde kiptajine met citroen en olijven en frietjes. Tot een kwartier geleden renden de jongens nog vol overgave heen en weer tussen de ligbanken, kussens en het fonteintje met rozenblaadjes op de begane grond in onze riad (hotel red.). Hyper van alle indrukken van die dag. Nu zijn ze allebei knock-out. In stilte geniet ik van het weerzien met Marrakech.
Lees het hele verhaal op mijn site: www.marokkotoday.nl