Mijn man en ik (38 en 37 jaar) denken er over na om in de meivakantie 2015 met onze twee dochters( 9 en 3 jaar) twee weken met een huurauto door Marokko te reizen. We zijn hier al eerder geweest met onze oudste dochter(die toen 4 jaar was) en vonden het echt een fantastisch mooi land en ook erg geschikt om met jonge kinderen rond te reizen. Het lijkt ons nu echter leuk en gezellig om dit samen met een ander gezin te doen. In onze omgeving kennen we eigenlijk niemand die hier ook iets voor voelt dus wie weet ontmoeten we via deze weg een leuk gezin wat samen met ons dit avontuur wil beleven! Hebben jullie kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd, twee weken meivakantie in 2015(2 tm 17 mei) en lijkt het jullie leuk om samen met ons dit prachtige land te ontdekken? Laat het ons dan weten en wie weet kunnen we dan eens met elkaar afspreken om elkaar te ontmoeten en kijken of het klikt. Wij wonen in Leeuwarden, het zou natuurlijk leuk zijn als jullie in de buurt wonen maar mocht dat niet zo zijn is dat wat ons betreft geen probleem. Ben benieuwd naar evt. reacties!
Wat leuk!! Wij (man, ikzelf en 3 kinderen van 7, 6 en 5 jaar) vertrekken 4 mei naar Casablanca. We blijven daar een paar dagen, reizen dan verder naar Marrakech en vliegen uiteindelijk vanuit Agadir op 15 mei terug naar Nederland.
Hebben jullie al ideeen wat jullie willen gaan bekijken?
We hebben nog niets geboekt maar het plan is om door het gebied ten zuiden en westen van Marrakech(Dadesvallei, Merzouga, Parc National Toubkal, Taroudant) te reizen en dan te eindigen in Essaouira met een paar dagen aan het strand. In Marrakech blijven we ws maar kort, we zijn daar al eerder geweest en het viel ons wat tegen, hetzelfde geldt voor Agadir, Essaouira spreekt ons qua sfeer meer aan.
Het noorden is ons nog niet bekend maar schijnt ook zeker de moeite waard te zijn. Mijn man en ik gaan in november een aantal dagen naar Fez, schijnt ook een mooie stad te zijn, iets minder toeristisch en opdringere mensen dan in Marrakech wordt er gezegd, want dat was met name hetgeen ons tegenstond in Marrakech. Zijn jullie ook al eerder in Marokko geweest?
Dit wordt voor ons de eerste keer dat we er naar toe gaan. We blijven 3 dagen in Casablanca, met een uitstapje naar Rabat en daarna gaan we 6 dagen naar Marrakech. Hier ook weer met excursies: watervallen van Ouzoud, Ourzazate en Ait Ben Haddou en een rondleiding door de stad. Afsluiting is dan Agadir met een excursie naar Essaouira. Ik hoop alleen dat ik het niet te druk ingepland heb voor de kinderen.
Het opdringerige in Marrakech heb ik al eerder gelezen, dat wordt goed opletten zeker met de kinderen.
@Sjorsie: Agadir en casablanca zijn verschrikkelijk en zo zonde van je tijd. Marokko is ontzettend mooi, ik ben er +- x of 12 doorheen getrokken, uiteraard blijft het persoonlijk maar ik ken eigenlijk niemand die in die 2 steden geweest is en weg is van deze twee steden.
Marrakesh vind ik een plek die je gezien moet hebben maar ook vind het ergens ook tegenvallen. Op het bekende djema el fna plein is overigens heel veel dierenleed.
Groet,
Tasja
Via Wereldwijzer app
Dag Aliese !
Dit bericht komt maanden later dan dat jij de oproep geplaatst hebt, maar ik was wel
nieuwschierig naar jullie plannen ? Hebben jullie inmiddels een ander gezin gevonden
en hoe staan de reisplannen op dit moment ? Wij willen ook graag richting marokko,
maar alle opties van Hoe/Wat/Waar en Wanneer staan nog open. Ik heb een zoontje van
bijna 5jaar, en een partner, we zijn met z’ n 3tjes dus ! Ik hoop nog van je te horen…
ps, wij wonen ook in friesland…
Groetjes
Sahar
Wij gaan met ons gezinnetje (3 pers, man+vrouw+zoontje4jr) rondtrekken (huurauto) in de zomer (juli+augustus.) misschien zijn er ander gezinnen die ook iets dergelijks doen, dan graag contact, of PB! We vertrekken vanaf cassablanca airport, de route ligt nog open.