Met je huurauto de Big 5 spotten in Zuid-Afrika

Met je huurauto de Big 5 spotten in Zuid-Afrika

Ga je voor een onvergetelijke topvakantie? Kies dan voor een huurauto van Sunny Cars. In alle vrijheid en 100% zorgeloos rondtoeren. Zo zijn in de scherpe all-in prijs alle nodige verzekeringen inbegrepen. Je hebt geen extra kosten ter plaatse. En geen vervelende verrassingen zoals toeslag betalen bij neerslag. Als je vooraf bij Sunny Cars reserveert, hoef je nooit regentoeslag te betalen!

sunnycarszuidafrika.jpg

Handig: in Zuid-Afrika is een extra bestuurder altijd gratis inbegrepen. Kun je mooi afwisselen tijdens het toeren. Tip: ga voor een robuuste SUV voor een beter zicht op de schitterende natuur en natuurlijk de Big 5. Huur een auto met GPS-pakket om niet te verdwalen. In Zuid-Afrika zijn veel mogelijkheden voor hotelaflevering of ophalen op een stadskantoor.

Check de actuele prijzen via www.sunnycars.nl/auto-huren/zuid-afrika

Let op!! Een navigatiesysteem in ZA huren bij een autoverhuurbedrijf is vaak heel duur. Ik heb voor mij reis in Nederland een TomTom gehuurd… Voor mij ideaal en niet duur. Gewoon ff googlen en je hebt ze zo gevonden. Neem er wel eentje met een groot scherm

Fijne reis,

Martijn

1 like

En een kaart van Zuid Afrika ook natuurlijk,

1 like

Bestaan die nog[emoji12][emoji12]

Een echte kaart, jazeker, maar ik bedoel de kaart van ZA, Namibia en Botswana voor de TomTom tuurlijk.

Maar je huurt daar een tomtom met 10 landen in zuidelijk Afrika, dus… Zuid Afrika, Swaziland, Namibië, Botswana, Angola en nog een paar… Ze zeggen dat ze 4x per jaar kaartupdates krijgen

Ik heb ff gezocht het was bij www.navigatie-huren.nl

ff gezocht !? lol2
En dat terwijl je vandaag op meerdere subforums hier identiek hetzelfde bericht hebt gepost ! Zoiets heet ‘Spam’, toch !?

Geen idee…

Iedereen kan die info toch gebruiken, weet jij de weg ik ZA, of in Amerika? Voor beide kan je een navi huren[emoji106]

Martijn,
Nogmaals : cross-posting, noch pure reclame zijn toegelaten op Wereldwijzer.
Mag ik je aanbevelen om de Huisregels en algemene voorwaarden erop na te lezen, met name puntjes 7 en 10.

En nu ivm TomTom :
over Zuid-Afrika specifiek wil ik mij niet uitspreken. Ik heb daar met veel plezier rondgetoerd, … zonder TomTom.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat TomTom het uitstekend doet in Europa, maar op andere continenten (o.m. in Midden- en Zuid-Amerika) in vergelijking met andere navigatiesystemen vaak ondermaats werk levert.

Oke ik ga het lezen[emoji106]

Tomtom doet het uitstekend in Zuid Afrika. Uit eigen ervaring. Binnenkort ga ik het uitvinden in Brazilie.

Sabbie81 [emoji106][emoji106] veel plezier

tOmtom, doet het eeg goed in Zuid Afrika alsmede de Garmin. Maar de eerste is wel gebruikers vriendelijker. Ik ken namelijk beide

Een up-to-date versie van google maps werkt voor ons het beste. Gewoon ter plekke een simkaartje kopen met data. En rijden maar!

Hallo

Beiden werken prima daar, mocht je toevallig een Garmin kunnen lenen van vrienden,
waar je een losse sd card in kunt voeren, dan kun je daar software op sd kopen
van. T4A ( tracks for Afrika) werkt in zowat heel Afrika en voor ons helemaal
ideaal want die Garmin gebruiken we hier ook!
Of misschien heeft iemand op het forum een sd card te leen!

ik heb wat kaarten geprint (op A3) van internet en meegenomen, omdat ik het fijn vind om meer overzicht te hebben (waar ligt wat t.o.v. wat). Dat ontbreekt als je rijdt op navigatie, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Navigatie hebben we gewoon gedownload op onze mobiele telefoons. Here gratis installeren en je hebt een geweldige kaart die je offline kunt gebruiken. We hebben here gebruikt tijdens onze rondreis eind februari/begin maart en konden alles prima vinden. Zowel asfalt als zandpaden staan erop, alle kleine padjes die je je maar kunt bedenken :).

Daar hebben we natuurlijk veelvuldig gebruik van gemaakt en routes die via de ‘normale’ weg lopen kun je dan zelf naar eigen voorkeur ‘verbouwen’. Zo zou je over een stukje verhard 1,5 uur doen, maar omdat we onverhard wilde rijden werd het 4,5 uur. Wij vinden dat geweldig, maar ik snap dat dit niet ieders cup of tea is :cheer:

Dit is inderdaad een prima oplossing. Google Maps heeft veel functies waaronder het kiezen van de snelste route in geval van files, het zoeken van restaurants, hotels en andere bezienswaardigheden. Het kleine nadeel hierbij is dat dit direct van internet getrokken wordt. Wel is er een optie om bepaalde steden of regio’s te downloaden hoewel dit aardig wat geheugen inneemt op je telefoon. Dit kan je doen als je je route al hebt uitgestippeld en je weet waar je gaat rijden. Ga je op de bonnefooi? Houd er dan rekening mee dat je een internetverbinding nodig hebt voor locaties die je niet gedownload hebt. Wel een prima oplossing die voor veel mensen goed werkt! Bedankt voor je tip Amboseli!

Ouderwets kaart lezen is natuurlijk een stukje passie en nostalgie maar blijft ook een van de meest betrouwbare bronnen voor navigatie.
Er zijn meedere gratis navigatie apps voor iOS en Android die goed werken en aardig up-to-date zijn. Het enige nadeel met gratis apps is dat deze gebaseerd zijn op vrij verkrijgbare software dat voor iedereen beschikbaar is waardoor de functionaliteit vaak beperkt is. Als je alleen zoekt naar een route van punt A naar punt B is dit alles dat je nodig hebt. Wil je ook restaurants, tankstations en andere relevante informatie hebben dan zou ik aanraden om over te stappen op een volwaardige app.

Veel rijplezier!

Even terugkomend op je reactie Sunnycars
Deze gratis app heeft wel degelijk deze extra’s. Je kunt gewoon kiezen voor restaurants, POI’s, benzinepompen etc. Je kunt zelfs vooraf al routes maken die je opslaat in de app, zodat je ter plaatse via favorieten de vooraf gekozen routes kunt selecteren.

Ik rij zelf thuis (in Europa met Tomtom rider) en weet uit ervaring dat er wel wat verschil is maar helemaal niet zo veel. Voor een vakantie van een paar weken zou ik geen extra navigatiekaart kopen van ongeveer € 60 als het net zo goed gratis kan. De mogelijkheden zijn bijna net zo uitgebreid als bij Tomtom of Garmin.

Bedankt voor je reactie ElenDan,
Het klopt absoluut dat de applicatie Here een goede vervanging is voor betaalde apps. Waar ik op doel is dat de routes die berekend worden niet altijd de snelste of meest logische zijn. Veel mensen hebben met onder andere Navigator, Here, Navmii en Waze dit probleem aangegeven. Op zich natuurlijk geen groot probleem als je lekker de tijd neemt om over kleine weggetjes te rijden :wink:
Here is wel absoluut een aanrader. Bedankt voor je tip!