Hoi,
Mijn man en ik hebben plannen om van okt 2011-april2012 met onze dochter naar Nieuw Zeeland te gaan. Als we gaan is zij 9 maanden oud. Op de heenreis en terugreis willen we ook een paar weken in Bali of Maleisie blijven. Het idee is nu om een grote auto te huren, daar kampeerspullen te kopen en in een rustig tempo te gaan reizen. Als het weer niet mee zit of we eb=ven genoeg hebben van de tent kunnen we in een hostel/motel of wat dan ook. Dit leek ons het goedkoopst en ook meest vrijblijvend. Wie heeft er ervaringen en tips om met zo’n jong kind een lange reis te maken? Zijn er altijd wel campingplaatsjes en motels te boeken; ook last-minute in het hoogseizoen?
Bedankt!
sanne
Mijn vriend en ik hebben afgelopen november en december door Nieuw-Zeeland gereisd met een campervan. Wat we niet verwacht hadden waren de best veel gezinnen uit Europa die er op vakantie waren, soms ook met hele kleine kinderen. We hebben een Duits stel ontmoet dat met hun baby op reis was met een camper. Voorheen hadden ze altijd gekampeerd, maar nu vonden ze het prettig om een camper te hebben ipv een auto zodat hun zoontje toch iets de ruimte had om te kruipen. En ze konden de camper aan de kant zetten als hun zoontje moest slapen, etc.