Met een Thai de grens over naar Laos..

Is iemand van jullie al eens de grens over geweest met een Thaise partner of vriend? Mijn vriendje is Thais en woont in het noordoosten van Thailand. Ik ga in juni weer voor 3 maanden naar hem toe en zou heel graag wat willen rondreizen in Laos en eventueel Cambodja met hem.
Nu vraag ik me af, ik weet dat westerse mensen vrij snel de grens over kunnen steken maar dat Thaien urenlang in de rij moeten staan, de rijen die ik gezien heb bij de grens naar Myanmar en Cambodja waren echt gigantisch! Ik had het idee dat die mensen daar hun halve dag aan kwijt waren. Nu is het niet echt een ramp als ik daar uren op hem moet wachten, maar ik vroeg me toch af of iemand hier ervaring mee heeft en of je het ook voor elkaar kan krijgen om samen de grens over te gaan? En weet iemand hoeveel een visum voor Laos ongeveer kost voor een Thai?
Alvast bedankt!

Hoi,

Ik vertrek donderdag weer naar mijn vriendin in Thailand en ga na aankomst direct door naar het noordoosten om naar haar familie te gaan.
We zijn van plan om ook naar Laos te gaan. Ik kan je hier dus nu nog geen antwoord op geven, maar eind mei wellicht wel…

EEN tHAI KAN MET ZIJN IDENTITEITSKAART DE GRENS OVER,DE PRIJS IS GRATIS,MAAR JE MOET WEL EFFE VRAGEN HOELANG JE PARTNER KAN BLIJVEN.
MEESTAL GEEN PROBLEEM,WANT THAILAND HEEFT WEL GOEDE CONTACTEN MET ZIJN BUURLANDEN,MYANMAR DAN WEER MINDER.