Met dolfijnen zwemmen vlakbij Alanya

Hallo Allemaal ,

Vorig jaar heb ik met dolfijnen gezwommen in Sealanya.
Het ligt in het plaatsje Turkler misschien 20 minuutjes rijden .

Eerst krijg je en Dolfijnen show en aan het eind kunnen er mensen met dolfijnen zwemmen. Ze hebben 5 dolfijnen die allemaal afkomstig zijn uit japan en omstreken.

het kost 100 euro p.p om met de dolfijnen te zwemmen het is duur maar ik vond het het waard. in andere plaatsen in turkije kan je uiteraard ook emt dolfijnen zwemmen

Ik vond het echt super. Zijn er nog meer mensen die dit gedaan hebben in sealanya of willen gaan doen ?

Wel gezien, maar vond het echt véél te duur. Bovendien was het eind vorig jaar, toen wij in Alanya waren, nog helemaal niet af.

http://www.sealanya.com/

Zo zeg, dat zijn nog eens prijzen…pfffff
Ik weet dat oma Carla in Bodrum is geweest voor 70 euro… hier noemen ze 100 euro en dat was de lijst van 2008!!!
(en ik vind 70 al een flink bedrag moet ik zeggen…)

In andere landen krijg je voor die prijs veel meer, in Mexico bv heb je voor iets meer geld een hele dag met dolfijnen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daarnaast niet zoveel met dolfijnen heb. Maar zeker voor dat geld, daar kun je in Alanya een heleboel andere, naar mijn mening veel leukere, dingen voor doen

Dat kan ieder zijn mening maar ik wil mensen hier gewoon over informeren dat dit mogelijk is :slight_smile: . Ik ben er in augustus geweest en het was nog niet helemaal klaar idd. maar het gedeelte voor de dolfijnen show en het zwemmen met dolfijnen was wel klaar :smiley: Ik wilde altijd al met dolfijnen zwemmen en kreeg er nu de kans voor en ik heb het dus ook gedaan ik heb uiteindelijk 40 minuten met de dolfijnen gezwommen voor de prijs van 20 minuten . De trainer vond onze groep zo leuk dat we nog een keer mochten

Hallo allemaal,

Ik wil komende zomer ook gaan zwemmen met dolfijnen in Turkije. Dus tips!!! Waar kan ik het beste naar toe gaan?? En nog een heel belangrijke vraag; zit er een leeftijdsgrens aan?
In Portugal is het pas vanaf 8 jaar! Hoe zit dat in Turkije??

Ik ben deze zomer met mijn kleinkinderen naar het dolfinarium,ADALAND in Kusadasi geweest.
Er is eerst een show met de dolfijnen en daarna kan je met dolfijnen zwemmen .
Je kan wel ook alleen naar de show gaan kijken,ik betaalde 25 TL per persoon alleen voor de show.
Mijn kelinzoontje was ook te jong, dus zoals hierboven vermeld ,geen 8 jaar en mocht niet zwemmen met de dolfijnen.Ze vragen ook wel of je een goed zwemmer bent.
Om met de dolfijnen na de show te zwemmen vragen ze 25 euro extra.Dit is wel de prijs van deze zomer 2009.

Veel plezier als je ooit eens komt kijken of zwemmen in ADALAND in Kusadasi,

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Hallo Franka,

Dat is leuk een antwoord van iemand die daar woont!!

Mijn dochter is volgende zomer 7 jaar en is nu bezig met haar zwemlessen voor C! Ze heeft dus al zwemdiploma A en B. Ik vroeg me dus af of ze dan wel of niet ook mag zwemmen met dolfijnen???

We willen heel graag naar Adaland!
Kun je me vast ook wel goede tips geven over een uitstekend hotel daar vlakbij???
Rekening houdende met een kleine meid van 7 (dus ook een hotel met bijv een speeltuin) en ze is er echt een “wat de boer niet kent…” dus het eten moet ook wel prima zijn.
Kom maar op met je suggesties. Alle tips zijn welkom.

In de onmiddelijke omgeving van Adaland in Kusadasi heb je een fantastisch hotel voor mensen met kinderen. Het ligt bijna naast Adaland. Aqua fantasia resort, heeft zelfs zijn eigen waterpretpark waar je elke dag gratis in het park mag als je gast bent van het hotel. Hotel heeft alles wat kinderen verlangen. Het is een 5 sterren hotel op het strand gelegen.
Dan heb vlak naast Adaland ligt,Pine Bay ressort , ook een topper op gebied van Luxe 5 sterren.
Iets verder heb je Ephesus Princes club, Richamond hotel, Surmeli hotel.Deze hotels liggen allemaal op de kant van Adaland. Allemaal kindvriendelijke hotels met kinderanimatie.Aan ieder hotel is er een dolmous die om de 5 min naar het centrum van Kusadasi komt.
Meer vragen over Kusadasi altijd welkom op mijn mailadres.
francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
Groetjes uit het nog steeds zonnige Kusadasi,
Franka

Ook ik heb met de dolfijnen gezwommen in Sealanya in 2008. Het was een droom van me en vergeleken met Curacao is het spotgoedkoop. Het was al helemaal af en de trainer heeft heel veel verteld over de dieren en ons ruim de tijd gegeven om met de dieren te zwemmen (45 minuten) Bij de show pikte hij ons ook weer uit het publiek dus we hebben een geweldige dag gehad met deze fantastische dieren. We hebben een mooie prijs kunnen maken voor de film en de foto’s dus heb een fijne herinnering aan een prachtige dag.

Ons dochtertje gaat dit jaar ook zwemmen met dolfijnen in Alanya. Ze heeft 't er al over sinds 2008 en heeft zelf een gedeelte bij elkaar gespaard. Het andere deel krijgt ze kado van haar peetoom, maar het blijft een groot bedrag. In Sealanya moeten kinderen tussen 4-6 jaar begeleid worden door een volwassene, maar vanaf 7 jaar mogen ze alleen (in een groep natuurlijk). Iedereen krijgt wel een zwemvest ! Onze dochter is dan 9, dus die is nu al helemaal aan 't flippen !!

Nieuw mailadres bijgevoegd

[RIGHT]c[/RIGHT]