Met de trein van Bangkok naar Kanchanaburi

In februari a.s. wilden wij met de trein vanuit Bangkok naar Kanchanaburi reizen. Op basis van een op internet gevonden Thais spoorschema, waren we van plan om de trein van 07.45 uur vanaf station Thon Buri te vertrekken. Op dit forum las ik tot mijn verbazing, dat het station Thon Buri niet meer in gebruik is.
Mijn vraag is, is deze informatie juist? Vertrekken de treinen nu vanaf het hoofdstation Hua Lam Pong, naar Kanchanaburi of zijn er nog andere stations, en zijn er ook gewijzigde vertrektijden?

Rob

Komt dat schema van
www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp ?

Daar kun je alles vinden.

Het is de site van de spoorwegen zelf, dus zou up-to-date moeten zijn.

Neem 3e klas, want dat is echt het leukst ! Treinen op zijn Thais !

Hans.

1 like

Het treinschema heb ik daar inderdaad vandaan geplukt en in tegenstelling tot wat ik op dit forum lees, staat Thonburi er nog steeds op als vertrek station.:confused:

Rob

de feitjes dan maar eens weer
het oude, als monument geklassificeerde statinsGEBOUW Thonburi is NIET meer als treinstation in gebruik. zelfs de rails erin zijn afgekapt. het wordt een soort museum oid-we zullen wel zien.
Daar vlak achter wordt die enorme betonklots van SriRath hospital uitgebreid-een zeer groot staatsziekenhuis, waar ook o.a. HM de Koning wordt verpleegd.
De zeer weinige treinen die vanaf deze zijlijn vertekken benutten nu een soort halte enkele 100 mtrs verder-als je een degelijke kaart hebt-gewoon iets verder langs de rails. in feite dichterbij de brug over het kanaal-waar taxi’s rijden. de ferry naar Thonb is dus niet meer zo geschikt als aanreis.
Sommigen noemen dit station ook Thonburi-de Thaise naam is Talad Rot Fai=markt spoor (=karretje met vuur).
Die sites die hier worden aangehaald lijden aan het euvel van de meeste reisgidsen-totdat iemand ze verwittigt dat het nu anders is blijven de oude ggvns er nog jaren en jaren op staan-zo werken websites nu eenmaal. Ze zijn toch niet van de SRT? Ook de site van de SRT zelf is vaak maanden achter en toont lang niet alles wat re rijdt of stopt-dan moet je de Thaise lijnfolders zien te pakken te krijgen.
beste site voor dit soort zaken en rail-info: www.2bangkok.com -dan forum zoeken en verder lezen.
de 2 treinen daags naar Kan hebben enkel 3e klas en toch verhoogde toeristen prijs (gratis voor Thai) aan 100 of 150 bt. de BUS naar Kan rijdt elke 15/20 min-kost rond de 120-luxe bus. Ook minibusjes vanaf Ratchdamnern en Vict.Monument.
De laatste maand zijn er 3 grotere treinrampen gebeurd en diverse stakingen omdat het personeel het ook zat werd met oude aftandse loks te moeten rijden en dan de schuld kreeg als het weer misging. zeg nu niet dat je niet gewaarschuwd bent.

1 like

Hartelijk bedankt voor deze info en waarschuwing.

Rob:kus:

Oeps-foutje natuurlijk-als je opeens 3-4 talen door elkaar gebruikt vlak na elkaar.
het is natuurlijk-sorry alle Thai, ZKH de Koning, Bhumipol. En die is getrouwd met HM Koningin Sirikitti. kohw thot eek krang noi, khrap.

1 like

Aanvullend vraagje want ook wij willen graag vanaf Bangkok vliegveld meteen door naar Kanchanaburi. Vertrekt die luxe bus vanaf het nieuwe vliegveld?

groetjes >>> een bijna vakantieganger

1 like

Nee, zeker niet, Mooiman, het vliegveld ligt zo’n 50 km van BKK-centrum.
Dus je moet eerst naar BKK, en dan kun je pas in de minibus stappen.

Victory-Monument is wel een handige opstapplek, want is prima te bereiken met de skytrain.

1 like

We zouden toch niet willen dat onze BKKflyer straks door de Thaise censors in de boeien geslagen wordt voor lese majeste…het moet zijn:
“Phra Bat Somdet Phra Poramintharamaha Bhumibol Adulyadej Mahitalathibet Ramathibodi Chakkrinaruebodin Sayamminthrathirat Borommanatbophit”, ((th) พระบาทสมเด็จพระปรมินทรมหาภูมิพลอดุลยเดช มหิตลาธิเบศรรามาธิบดี จักรีนฤบดินทร สยามินทราธิราช บรมนาถบพิตร;:p:biggrin:

1 like

Gepost door BKK Flyer

De zeer weinige treinen die vanaf deze zijlijn vertekken benutten nu een soort halte enkele 100 mtrs verder-als je een degelijke kaart hebt-gewoon iets verder langs de rails. in feite dichterbij de brug over het kanaal-waar taxi’s rijden. de ferry naar Thonb is dus niet meer zo geschikt als aanreis.

In januari dit jaar zijn we met de trein van Thon Buri naar Kanchanaburi gereden. Je kunt daarvoor gewoon de ferry naar Thon Buri pakken en daar vandaan is het slechts 5 minuten lopen naar het station (let wel op dat je de No Flag ferry pakt, andere ferries stoppen daar niet). Daar vertrekt twee maal daags voor het luttele bedrag van 100 baht per persoon de trein naar Kanchanaburi. Ik vond het een erg leuke ervaring, zeker aan te raden!