Met de trein van Bangkok naar het Noorden

Hoi,

3 januari arriveer ik in Bangkok om tot augustus in Azië rond te reizen. Ik ben vorig jaar in Bangkok en Zuid Thailand geweest, dus wil nu het Noorden verkennen. Omdat ik niet direct in één keer door wil gaan naar Chiang Mai had ik het idee in ongeveer 2 weken met de ‘reguliere’ trein richting het Noorden te gaan, om daar wat minder toeristische hotspots aan te doen. Via Seat61 heb ik al het een en ander kunnen vinden, maar misschien hebben jullie ook tips? Plaatsen die ik aan kan doen, overal in Thailand, als het maar richting het Noorden is (dus alle behalve Zuid ;))

Nou je kan misschien halte houden in Ayutthaya tijdens je doorreis naar Chiangmai?
Daar kan je een dagje of 2 verblijven en de oude ruines bezoeken,zelf heb ik dit gedaan in het verleden.
Je kan eventueel een fiets huren om de sites te bezoeken,vele hostels in Ayutthaya verhuren fietsen.
Ook op de weg naar Chiangmai kan je eveneens halte houden in het stadje Lopburi.
De stad is vooral bekend door de Makaken (apen)die er rondwandelen,andere bezienswaardigheden zijn de apentempel van Lopburi en het Nationale Museum van Narai is zeker een bezoek waard.
Zou zeker de stad Lampang aankruisen in je agenda (de enige stad in Thailand waar je nog met paard en wagen ritjes kunt maken)
Als je zelf wilt rijden kun je op diverse plekken in de stad motoren en fietsen huren.
Vergeet zeker niet de mooie tempel Wat Phrathat Haripuncha te bezoeken! (zie foto hieronder)
Wat Phra die Hariphunchai een van de meest opvallende tempels in Lampang.
En indien je deze tempel bezoekt kan je aan de overkant de Hariphunchai National Museum een bezoekje brengen,je bent er nu toch.

http://www.chiangmai1.com/chiang_mai/images_d_h/haripunchai.jpg

Bedankt voor de tips! Ayutthaya heb ik vorig jaar al eens bezocht, dus die sla ik dit keer denk ik over.