Met de Kids naar West-Canada

Ik ga met mijn vrouw en kinderen deze zomer naar Canada, welke highlights musea attrractie of wat dan ook mogen we absoluut niet missen.

Hoi,
Waar wil je precies naartoe want Canada is erg groot! En wil je met de auto of een camper?
gr. Dorien

Helemaal gelijk was iets tekort door de bocht. De accomodaties zijn al bekend gaat me meer om leuke uitstapjes, restaurants etc etc

We beginnen in Vancouver, dan naar Ucelet, dan naar Lund, dan Whistler, Summerland, Clearwater, Jasper en eindigen in Banf

Kun je aangeven hoelang je overal bent? Dat is nogal belangrijk voor wat je kunt ondernemen. De mooiste activiteiten die je hebt in Canada is overigens wandelen en rijden door de natuur en genieten van de dieren, de bossen en mooie meren.

Wat betreft uitstapjes. Orkatocht bij Campbell river, kajakken in Powell river/lund. Beide kan met bedrijfjes met Nederlandse eigenaren.

Whistler heb je heel veel activiteiten, mountainbiken, bergklimmen, skiën, wandelen etc.

Bij Jasper kun je raften, maar dat vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Was wel leuk, maar niet spectaculair.

1 like

BEdankt voor je reactie Niek

Ik doe het even uit mijn hoofd maar

Vancouver 3 nachten
Ucelet 4 nachten
Lund 2 nachten ( de kayak tocht met nederlanders staat al op programma, denk dat we dan geen tijd meer hebben voor Orca toch, gaat waarschijnlijk iets te veel worden voor mijn meisjes )
Whistler 2 nachten
SUmmerlake 3 nachten
Clear water 2 nachten
Jasper 3 nachten
Banff 3 nachten

Ik denk dat dit het is

Ik begreep dat accomodaties en zo al vastligt, dus daar zal ik verder niet op ingaan.
Je hebt verder een vrij standaard route, dus je kunt vast heel veel informatie vinden over de plaatsen.
Standaard route is overigens niet negatief bedoeld hoor, deze hebben wij namelijk ook gedaan! Het zijn allemaal gewoon hele mooie plaatsen!

Vancouver:
-Huur een tandem/fietsen en fiets door Stanley Park.
-Als het mooi weer is kun je ook op strandje liggen (en zwemmen) bij Kitsilano beach.
-Uiteraard nog veel meer mooie dingen, maar ik ben niet heel lang in Vancouver geweest.
Ucluelet:
-Ucluelet ligt in Pacific Rim NP en is heel mooi om te wandelen.
-Vanuit hier kun je een walvistocht doen (als ik het goed heb zijn bij campbell river orka’s en vanaf hier meer kans op bultruggen). Kun je ook combineren met hotsprings. Geen ervaring met deze tocht.
-Daarnaast kun je hier mooi wandelen over de houten trails. De natuur hier wijkt af van de natuur in bijvoorbeeld de Rockies, dat is wel erg mooi.
-Onderweg van Vancouver naar Ucluelet kom je langs Cathedral Grove (met hele grote bomen) (Richting Lund) kom je hier weer langs, dus kun je kiezen.
Lund:
Kayakken, verder zul je ook niet heel veel tijd hebben, aangezien de 1e dag in beslag genomen wordt door de trip vanaf Ucluelet denk ik.
Whistler:
Richting Whistler kom je langs de Shannon falls en langs de Brandywine falls.
-In whistler kun je veel activiteiten doen, skien, bergbeklimmen, fietsen, mountainbiken, wandelen.
-Dit is echt een bruisend/toeristisch dorpje. Wel druk, maar persoonlijk vond ik het wel een leuke afwisseling.
-Dichtbij Whistler liggen de Joffre Lakes. Dit zijn de lower lake, middle lake en upper lake. Om de middle en upper lake te bereiken moet je best een pittige wandeling doorstaan. De lower lake is heel gemakkelijk te bereiken. In totaal moet je hier zeker wel een paar uur voor uittrekken om naar upper lake (en terug) te gaan.
Summerlake ken ik persoonlijk niet.
Clearwater:

• Clearwater vond ik als dorpje weinig aan. Even zwemmen in het Dutch Lake is wel lekker als het heel warm is.
  • De belangrijkste trekpleister is Wells Grey. Hier vind je mooie wandelingen en 3 hele mooie watervallen.
    Jasper:
  • Onderweg naar Jasper kom je langs de Mount Robson. Wel even leuk voor een stop, maar ben je niet heel veel tijd aan kwijt.
  • In Jasper kun je allerlei activiteiten doen, zoals paardrijden, mountainbiken en raften. (Raften viel mij een beetje tegen).
  • Vanuit Jasper kun je Maligne Road afrijden, met Maligne Canyon, Medicine Lake en aan het eind Maligne lake. Op deze weg hebben wij veel wildlife gezien, beren, elks, bighorn sheeps…
  • Bij Maligne Lake kun je een boottocht maken naar Spirit Island. Dit plaatje zul je heel veel zien in Jasper. Erg mooi om te zien en een leuke boottocht. Het is echter wel prijzig voor zon korte activiteit vonden wij.
  • Vanuit Jasper kun je ook naar Mount Edith Cavell, maar dit kun je ook onderweg naar Banff doen.
    Banff:
  • De weg van Jasper naar Banff zal een van je hoogtepunten worden, dit is de icefields parkway. Talloze mooie meren, watervallen en gletsjers. Probeer voor het stuk Jasper - Lake Louise de hele dag uit te trekken en alle highlights te zien. (Het is maar 2,5 uur rijden als je doorrijdt) Wij spraken mensen die van Banff naar Jasper waren gereden en de helft hadden overgeslagen, zo ook Peyto Lake (een van de mooisten).
  • Vanuit Banff kun je het volgende nog in een dag combineren denk ik…Bow Valley Parkway (met wandeling bij Johnston Canyon) , rij door naar Lake Louise - Moraine Lake - Yoho NP (met Takkakaw Falls) te gaan. Je rijdt dan eigenlijk weer terug waar je gisteren vandaan kwam, maar het lukt je gewoon niet om al het moois tussen Jasper en Banff in 1 dag te doen
  • Vanuit Banff is de Dorrien Smith Trail een hele mooie route om te rijden. Hier heb je het gevoel dat je echt van de gebaande paden af gaat. Hier heb je ook een aantal plekjes met veel kans op wildlife (waaronder elanden).

Zo heb je in ieder geval heel wat informatie per plaats! Google gewoon eens verder op de namen en je komt nog veel meer tegen. Mijn lijst is uiteraard niet uitputtend en je zult straks merken dat je eigenlijk veel te weinig tijd hebt, zoals iedereen :wink:

1 like

In Whistler is het ook erg leuk om met de lift omhoog te gaan naar Whistler mountain en daarna de peak2peak gondel te nemen. Erg mooi daarboven, wij zijn er een dag mee zoet geweest want je hebt boven nog meer stoeltjesliften. Onze zoontjes vonden het superleuk. In de omgeving heb je ook leuke zwemmeertjes om even te relaxen.
Vancouver de hop on hop off bus nemen, dan krijg je een goede indruk van de stad en je kunt in en uitstappen waar je maar wil.
In banff zijn we bij de hot springs geweest, wel toeristisch maar na een dagje wandelen lekker ontspannend. Het dorpje zelf is heel toeristisch maar wel gezellig vonden wij. Zijn daar wezen eten bij Earls en dat was goed (waren we in Whistler ook al geweest). Zijn niet veel uit eten geweest omdat we met de camper waren dus veel zelf gekookt/gebbqd. Wij stonden trouwens aan Dutch Lake bij Clearwater en daar heb je restaurant de painted turtle, das wel een aanrader. Hier hebben we gegeten na een lange rijdag. Tussen Clearwater en Jasper ligt Blue River, hier kun je een berenexcursie doen. Hebben wij gedaan en een zwarte beer op een paar meter afstand gezien vanuit een klein bootje, heel gaaf om mee te mogen maken.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar de wandelingen bij lake Morraine, Johnston canyon en wells gray zijn heel goed te doen met kinderen. Verder zou ik Peyto lake zeker niet overslaan. Vanaf de parkeerplaats wandel je een heel stuk omhoog met als beloning uitzicht over het peyto lake, echt prachtig. Halverwege de icefieldsparkway kun je met een snocoach de gletscher op. Hebben we niet gedaan hoor maar het kan dus wel. Meningen zijn er over verdeeld of het de moeite waard is.
In Jasper hebben we ook maligne canyon gedaan, goed te doen met kinderen. Bij Maligne lake hebben we de mary shaeffer loop gedaan, geen lange wandeling maar wel mooi. Spirit Island hebben we niet gedaan omdat het echt superduur was en erg bewolkt. Onderweg veel wild gezien, dat vonden ze nog het leukste, maar ja, daar moet je geluk mee hebben.

Succes met plannen, jullie gaan iig een supermooie vakantie tegemoet!

gr. Dorien

1 like