Met de camper naar en door Italie

L.S.

Mobiel internetten komt steeds meer voor en vooral bij campers zie ik steeds meer mensen met een laptop mobiel internetten via via een kabeltje naar hun gsm.
Vandaar dat ik een rubriek open voor CAMPERS die hun ervaringen met andere campers willen delen…

Wist U trouwens dat 80 % van alle Italiaanse campers, ik bedoel de auto’s , in Toscane gemaakt worden!!
En wist U dat 40% van alle camper-wagens in €uropa gefabriceerd worden hier in Toscane!!
En wist U dat hier ter plekke een camper kopen veel goedkoper is dan in Nederland…

Distinti Saluti
Arturo

L.S.

Heel veel dorpjes en stadjes in Toscane hebben aparte parkeerterreintjes voor campers, waar je ,vaak nog steeds gratis, mag gaan staan. Daar is een waterkraan en een gelegenheid waar je je toilet-tank kan legen.
Die terreintjes zijn uitsluitend toegankelijk voor campers, dus niet voor caravans.
Caravans moeten naar een camping.

Wel moet vermeld worden dat links en rechts gemeenten er toe overgaan een parkeeermeter bij die terreinen te plaatsen, maar dan nog kost dat niet veel.
Men moet denken aan zo’n 8 euro per dag/nacht.

Ook langs de hele kust in Toscane kun je vrij parkeren en zo lang blijven staan als je wilt.

Toscana is heel erg “camper-vriendelijk”. Nog steeds. En dat komt natuurlijk deels door het feit dat hier zoveel campers gemaakt worden en het voor de Toscaanse economie belangrijk is de camper te “begunstigen” en ook het feit dat zoveel Toscaanse families een camper hebben, is oorzaak van die “camper-vrijheid & vriendelijkheid”

Arturo

Waar vind ik een overzicht van de camperplaatsen in Toscane?

Jan,

Kijk eens op:

Succes.

Let op:
Volgens mij geven ze ook de camperplaatsen in Umbrie, dus niet alleen Toscane

Voor Google etc. kun je als trefwoorden gebruiken
parcheggio camper toscana
(parcheggio, spreek uit : par-kèggie-ooh, is parkeerterrein

Een terrein van de gemeente voor uitsluitend vakantie-campers, dus geen caravans of tent, staat op wegwijzers aangegeven met de woorden:

Aree di sosta di camper.

Aanbevolen:
Mooi en rustig gelegen

Area di sosta
Belmondo Agri Campeggio

Via delle Caggiole Prime 13
53045 Montepulciano

Beetje lastig te vinden, daarom GPS-code:

Latitudine: 43.117713
Longitudine: 11.809273

Prijzen:
Een plaats voor de camper 9 euro per dag en dan per volwassene 6 euro, kinderen 4 euro
Plaats voor een tent : 5 euro

www.montepulcianofarm.wordpress.com

Een schitterende plaats voor je camper in Toscana is bij Pienza.
Een wijn-, kaas- en olijfboerderij,
Podere Il Casale,
heeft plaatsen met een schitterend panorama over Val d’Orcia.

Ook deze plek, zoals alle mooie plekjes…, is de laatste 3 km moeilijk te vinden, daar de laatse kilometers een niet geasfalteerde, maar goed begaanbare grindweg is.

Op Google maps is de podere te vinden met:

website, maar zonder google-maps !

www.podereilcasale.com

Nogal logisch dat als 30% van alle Europese campers in Toscane geproduceerd wordt,er daar speciale camper-manifestaties . open-dagen in de camper-industrie , etc. zijn:

http://pleinair.terresiena.it/

http://www.campernews.it/

Deze camping is, naar het lijkt definitief, gesloten