Deze zomer gaan we kamperen in Italië en denken aan Umbrië en Toscane. We zijn daarvoor opzoek naar adressen van kleine, simpele campings. Het liefst iets bij een boer o.i.d. We houden niet van massale campings voorzien van alle gemakken. Kent iemand iets dergelijks? Een zoektocht op internet leverde tot nu toe weinig op. In Nederland heb je iets als ‘kamperen bij de boer’ of natuurkampeerterreinen (http://www.natuurkampeerterreinen.nl). Bestaat dat in Italië ook en zo ja, is er een site of brochure?
Als ik weet met hoeveel personen, hoeveel tenten je komt en welke periode (dag van aankomst en vertrek) etc. en of je eigen vervoer hebt wil ik wel bij een Italiaanse vriend die een grote boerderij heeft bij Pienza wel informeren wat dat kost.
Ik zie daar soms wel meer een caravan en/of een tent staan en die mensen maken dan van het toiletten en de badkamers gebruik in het gedeelte waar 's zomers de druivenplukkers verbleven.
Je kunt er ook een kamer huren en gebruik maken van een grote gemeenschappelijke woon-keuken. Er zijn drie (slaap)kamers en twee badkamers.
Twee kamers met 3 bedden, en een kamer met 4 bedden.De huur van een drie-persoons kamer bedraagt 50 euro per dag.
De podere ligt op de top van een 540 meter hoge heuvel en je ziet in de verte Pienza, Montepulciano, Sinalunga,Lucignano, Mont Amiata, Radicofani, Cetona etc liggen.
De boerderij met 32 ha landbouwgrond (weiland voor de schapen voor de pecorini-kaas en olijfbomen) en 14 ha bos ligt midden in een “Parchi naturali e aree protette” ongeveer 10 km ten N.O. van Pienza en 12 km (over de asfaltweg) ten N.W. van Montepulciano.
Vanaf de boerderij is het binnendoor ongeveer 40 min.lopen naar Montefollonico en vanaf Montefollonico naar Montepulciano ongeveer een uur wandelen door een prachtig dal. Er gaat vanuit Montepulciano één bus per dag (en wel om 13.15) langs de boerderij. Let wel: via asfaltwegen is het een stuk langer hoor.
Maarten,
Mini/kleine camping met zwembad in Piemonte. Wij hebben in de Piemonte, vlakbij Acqui Terme bekend om zijn kuuroorden, een kleine camping met slechts drie staanplaatsen. Tevens hebben wij 3 ( 2 pers.) appartementen te huuur, of indien gewenst het gehele huis (6 pers.) incl. vrije camping plaatsen. Kijk eens op onze website: www.grognardo.nl
Tot ziens in Casa Vecchia
Je kunt, als je lid bent van SVR, dit staat voor Stichting Vrije Recreatie, ook boerderijcampingsaanvragen in Italië. Dit is kosteloos.
Bel voor meer informatie naar:
0183-352741
Veel succes,
Groet, Ton Reutelingsperger uit Arcen
Faranghe! oude boerderij met een paar appartementen, eenvoudige gastenkamers en 15 plaatsen voor tent of caravannetje. Het ligt op de grens van de Umbrië en de Marche. Prima uitvalsbasis om de prachtige omgeving te leren kennen.
kijk eens op de website www.vakantieinitalie.eu
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar behalve Maarten zijn er nog veel meer mensen die graag op kleine campings willen staan ook in 2009.
Je geeft het zelf al aan.
Daarom nogmaals ons adres in Grognardo/Piemonte, de regio die het heeft. www.grognardo.nl
Een uitgelezen uitvalsbasis voor heerlijk wandelingen tussen de wijngaarden van de monferato of stevige wandelingen in Parco Beigua bij Sasselloo. Ideaal voor de rustzoeker, natuur genieter.
Wij liggen centraal in de driehoek Genua, Milaan, Turijn. Dus mogelijkheden te over voor dagtripjes.
Meer weten, ook over andere verblijf plaatsen of mogelijkheden, mail ons even
[EMAIL=“info@grognardo.nl”]info@grognardo.nl
Harrie & Martje
Succes natuurlijk, Harrie en Martje.
Maar ik ben er niet zo’n voorstander van dat individuele belangen als een soort reclameblokken op de site fungeren.
Ik heb liever meningen van gebruikers die toch wat objectiever zijn.
Een zo’n mening: Toscane (en Umbrië) is een fantastische streek (waar ik meerdere malen gefietst heb o.a. een stukje van de Mille Miglia bij Urbino en dat ministaatje waar ik de naam even kwijt van ben).
Ik kom het wsch dus een keer checken…
Wij zijn helemaal fan van camping Lucherino in Monticello Amiata. Het is niet een hele masale camping al zijn het meer plekken dan de boerencampings die eerder beschreven zijn.
Leonardo, de eigenaar, doet werkelijk alles voor zijn gasten! Het is prachtig daar, de camping is schoon. Kortom, een aanrader!!!
Vandaag toevallig tegen dit forum aangelopen, dus wellicht staat het al ergens: veel Nederlandse wensen (kleine camping, rust, etc) wordt door Nederlandse emigranten geboden. Kijk eens op www.vakantiebijnederlandersinitalie.nl en je begrijpt wat ik bedoel.
Zelf gaan we overigens al 7 jaar bij onze beste vrienden van www.imagnoni.com logeren
Succes natuurlijk, Harrie en Martje.
Maar ik ben er niet zo’n voorstander van dat individuele belangen als een soort reclameblokken op de site fungeren.
Ik heb liever meningen van gebruikers die toch wat objectiever zijn.
Ciao bovenmeester,
Deze site bestaat bij de gratie van vraag en aanbod. En individuele belangen liggen bij zowel de vrager, jij, alswel bij de antwoorder-aanbieder, ik.
Misschien toch beter om eens een keer te komen kijken, eerst op onze site
mogelijk ga je zelfs boeken voor een vakantie bij ons op onze mini camping (helaas geen kinderfacilieteiten). Je zult er geen spijt van krijgen. Casa Vecchia, een oase van rust in de Piemonte.
Ce vediamo, Harrie en Martje :zon02: