Begin juni komen mijn vader en zus over naar Vancouver. We willen graag met de auto naar Calgary. Ik vroeg mij af of iemand zoiets gedaan heeft. We gaan een auto huren, kan je gewoon met iedere auto naar Calgary, of heb je een 4W-drive nodig? En verder, zijn er nog dingen op de weg daar naartoe die we zeker niet moeten missen?
Je kan met een gewone wagen naar Calgary, daar moet je geen 4x4 voor hebben! Ja, ik zou zeker stoppen in de Canadese Rocky Mountains…vooral in Yoho National Park alsook Banff National Park met Lake Louise en Moraine Lake!
Richting de rockies is de crownest highway (nr. 3), door manningpark en dan door de Okanagan (Kelowna) ,heen zeker een aanrader!
(vanaf Kelwona de 97A weer naar de 1)
Inderdaad, Remco heeft gelijk! Als je enkel de rit van Vancouver naar Calgary wil doen dan neem inderdaad Highway 3 door Manning Park heen en de 97A vanuit Kelowna om weer tot op Highway 1 te komen in Sicamous. Wij doen deze rit jaarlijks omdat wij naar Mara Lake gaan voor 1 week in de zomer, dit meer ligt langs Highway 97A tussen Enderby en Sicamous.
Ik zou eigenlijk 2 dagen doen over deze rit met een verblijf in Kelowna of Vernon. Toch zeker als je iets wil zien, maar de trip is te doen op 1 dag.
en als je nou helemaal gek wil doen, zou ik bij Vernon linksaf gaan richting Nakusp (6) en dan de 23 noord naar Revelstoke… en proberen tussendoor een paar NIET commerciele hotsprings te vinden!, maar dan moet je wel langer uitttrekken voor de reis!