Hey, we zouden in de zomer twee weken willen rondreizen in Polen.
We hebben twee opties. Ofwel met de auto naar daar en rondrijden ofwel met het vliegtuig naar daar en een huurwagen nemen.
De eerste optie is de goedkoopste, maar nu hoor ik van alle kanten dat ik beter niet met de eigen wagen kan gaan omdat er veel auto’s worden gestolen.
Wij rijden met een BMW en dat zou volgens sommigen geen goed idee zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En zo ja, weet er ook iemand wat je moet doen mocht je auto toch gestolen worden?
Of kan je bepaalde verzekeringen hiervoor afsluiten?
Alle tips zijn welkom!
groetjes
Zulluke
Hoi,
Waarschijnlijk heb je al wat besloten maar ga toch nog even antwoorden.
In polen worden auto’s gestolen. Sommige merken meer dan andere waaronder bmw. Deze worden of gestript of gelijk naar het oosten vervoerd.
Het goede nieuws is dat je overal in de steden bewaakt kan parkeren. Je staat op een stuk eigen terrein met een bewaker en betaalt daar wat voor. Probleem opgelost. In de dorpjes hoef je je niet druk te maken over autodiefstal.
Fijne vakantie.
Filia
Hey, bedankt om te reageren. We zijn er nog niet helemaal uit dus je bent nog niet te laat.
Wat betreft het parkeren. Zijn dat prijzen zoals bij ons of wat moet ik mij daar bij voorstellen.
En ik vermoed dat als je betalend parkeert dit wel veilig is?
groetjes
Zulluke
Wij rijden hier rond in een oude Suzuki Alto met deuken, krassen etc. De meeste Polen kijken vol afgrijzen naar onze auto. Dat zorgt er dan wel weer voor dat we ons geen seconde druk maken om de veiligheid van onze auto :biggrin:
je auto word eerder in nl gestolen dan in polen!! zet um eventueel bewaakt weg kost geen drol,bij grote hotels bijvoorbeeld.