Hey Portugal-liefhebbers,
heeft er soms iemand al een auto gehuurd vanuit Valladolid(Hertz via Ryanair) en er dan mee in Portugal rondgereden? Wij landen nl in Valladolid(Spanje) en gaan zo Portugal(midden en Noord) rondtrekken en zo terug met vliegtuig naar huis vanuit Valladolid.Iemand slehte ervaringen? Beter met ander transportmiddelen over Portugese grens en dan pas huren?
Suggesties welkom (ook voor budgetvriendelijke pensionnetjes/ hostales.,casa voor twee volwassenen en twee tieners…weg van de drukte.
Thkx
Ann:wink:
Hallo Ann,
je kunt zonder probleem de grens over, maar vaak mag het niet van de verzekering van de verhuurmaatschappij. Soms kun je dit afkopen, dat zou je na moeten vragen. Zelf heb ik vorig jaar in Valladolid een auto gehuurd en er een dag mee in Portugal rondgereden. (Eerder huurden we een auto in Lissabon, maar daar mochten we echt niet meer de grens over.)
In Spanje hebben we overnacht in het volgende ‘turismo rural’ hotel; http://www.ctrveniata.com/. Echt fantastisch; fijne kamers, lekker eten en een heel vriendelijke eigenaar die graag een praatje met je maakt en verteld over de streek. Het dorpje is piepklein, ik geloof dat er in het laagseizoen slechts 20 mensen wonen. Dus over rust gesproken…
veel plezier alvast,
Beste Mieke,
bedankt voor de info en het adres vd toch wel hééél gezellige, leuke verblijfplaats Vieneta!
Ik vraag dit zeker na ivm de verzekering om buiten spanje te gaan rijden met de gehuurde auto.
Groetjes
Ann
Hoi, Ik las je bericht. Wij hebben een kleine boerencamping in het midden van portugal, ook bed&breakfast, tenten te huur en een caravan te huur, kortom legio mogelijkheden. Gasten van ons hebben vorig jaar ook een ticket naar valladollid genomen en daar een auto gehuurd, dat is een prima optie! Veel makkelijker dan eerst naar portugal met ander vervoer en dan daar pas een auto huren. Over het algemeen is het ook veel goedkoper om een auto meteen via internet te boeken, dus ik zou dat zeker doen! Kijk voor meer info over ons en de mogelijkheden op onze website www.quintadafonte.nl of mail me, dan laat ik je alles weten wat je wilt. Het is hier prachtig, je zult er zeker geen spijt van krijgen.
Groet, Liedewij
Quinta da Fonte
l.schieving@hetnet.nl