Auto huren, ervaringen/tips?

Hallo,

24 Juli vlieg ik naar Faro met 3 vrienden, daar zouden we graag een auto huren om richting noorden te rijden (12 dagen).

Zijn er mensen die me betrouwbare verhuisfirma’s kunnen aanraden?
Is er een groot verschil qua prijs om op het vliegveld een auto te huren,
of gaan we beter richting faro stad om daar iets te zoeken?

Via google kom ik op massa’s websites maar ik weet neit in hoeverre deze allemaal betrouwbaar zijn.

Alvast bedankt,
Stefan :zon:

Wij huurden in Portugal eenmaal bij avis en eenmaal bij europcar; beide een goede service. Wel altijd via internet boeken; ter plaatse is het altijd veel duurder. Je zou evt via de ryanairsite kunnen proberen te boeken; dat is meestal goedkoop.
Denk er wel aan vooraf de auto goed te controleren op eventuele krasjes en dit te laten noteren op het contract. Dan kunnen ze jou dat in ieder geval niet aanrekenen.
Succes en fijne vakantie,

Wij huurden via een brooker : easy, die samenwerkt met een plaatselijke maatschappij: Jardim. De prijzen bij easy lagen ongeveer 50% lager dan bij Jardim en bovendien was een CDW inbegrepen. Wij hebben nauwelijks 100 euro betaald voor 9 dagen uur, een echte spotprijs.

Hoi Stefan,

is het tenslotte allemaal goed gegaan? geen nare ervaringen opgedaan?

ik vroeg me ook af of iemand toevallig ervaring heeft met autohuur via www.easycar.nl?

alvast bedankt!

Hoi,

Ik heb mijn auto gehuurd bij Jardin autoverhuur bedrijf ( die zowel in de Algarve als rond Porto en Lissabon verhuurd) en was zeer te spreken. We kregen een gloednieuwe auto mee en vrije kilometers…

Groetjes Karin