Met de auto naar Spanje langs de steden Barcelona, Valencia, Madrid en Sevilla

Hallo,

Wij willen in juni met de auto naar Spanje op vakantie voor 2 weken. Familie van ons heeft daar een huisje waar we de 2e week willen verblijven voor een hele week of een paar dagen. Van tevoren willen we langs Barcelona, Valencia, Madrid en Sevilla rijden.
Heeft hier iemand ervaring mee?
En aan hoeveel dagen heb je in de afzonderlijke steden genoeg om de hoogtepunten gezien te hebben?

Groetjes Noortje

Hoi Noortje,
Dat zijn allemaal prachtige steden, maar wel een behoorlijke onderneming hoor om ze alle vier ‘even’ te gaan bekijken. Sevilla ligt echt nog een behoorlijk eind van bijv. Madrid af. De meest logische route die ik kan bedenken is Barcelona - Madrid - Sevilla - Valencia of Barcelona - Valencia - Madrid - Sevilla. Ik weet niet waar je kennissen een huisje hebben, dus bij de plaats eindigen die daar het dichtst bij ligt? Zoiets?

In Barcelona en Madrid kun je weken verblijven en dan heb je nog niet alles gezien, maar ik zou 4 dagen in beide steden nemen, 3 dagen in Valencia en 3-4 in Sevilla.

Wat je ook zou kunnen doen (als ik me er even tegenaan mag bemoeien, haha). Is bijv kiezen voor de combi Girona-Figueres-Barcelona-Valencia, Madrid-Toledo-Segovia-Salamanca of Sevilla-Cordoba-Cadiz-Granada. Dt zijn allemaal superleuke steden en ze liggen iets dichter bij elkaar. Minder stress dus dan om alle uithoeken van Spanje rond te crossen. Mocht je toch kiezen voor de 4 grote steden te bezoeken, dan is het reizen met de trein (hogesnelheidslijn AVE bijvoorbeeld) relaxter dan met de auto? Of auto in Madrid laten staat en op en neer met goedkope airline naar Sevilla vliegen?

Veel plezier in ieder geval!

Barcelona - Valencia = 365 km
Barcelona - Madrid = 628 km
Barcelona - Sevilla = 1.015 km
Madrid - Sevilla = 538 km
Madrid - Valencia = 355 km
Sevilla - Valencia = 659 km

Als we er van uit gaan dat je in het huisje 3 dagen blijft dan heb je 12 dagen om deze 4 steden te bezoeken en heen en terug te rijden.
Dit zou dan ongeveer je schema kunnen zijn:
Dag 1 vertrek uit NL (1.535 km naar Barcelona)
Dag 2 tegen de middag aankomst Barcelona.
Dag 3 Barcelona
Dag 5 vertrek naar Valencia, tegen de middag aankomst
Dag 6 vertrek naar Madrid, tegen de middag aankomst
Dag 7 Madrid
Dag 8 vertrek naar Sevilla, ´s middags aankomst (vanaf 16.00 uur)
Dag 9 Sevilla
Dag 10 vertrek naar huisje
Dag 11 huisje
Dag 12 huisje
Dag 13 terugreis NL
Dag 14 aankomst NL en einde vakantie

Praktisch gezien ben je dus maar 1,5 dag in elke stad behalve Valencia waar je maar een 1/2 dag zou zijn en 2 of 2,5 dag in het huisje. En je bent in totaal 6 hele dagen in de auto …

Alleen Japanners doen Spanje nog sneller…lol2
Het zou mijn vakantie niet zijn!!

Elk van de geplande steden is zeer de moeite waard voor een langer verblijf zoals LovesStedentrips ook al aangeeft.
Ik ken alle 4 en zou persoonlijk het minste tijd in Valencia en Madrid doorbrengen en meer in Barcelona en Sevilla.
In alle gevallen is 2 dagen te weinig per stad.

Suerte!