Enige tijd geleden, toen de gulden in Nederland nog betaalmiddel was, heb ik een aantal keren overnacht in jeugdherberg annex camping Brenna te Meraker (rondje boven de a), dat tussen Trondheim en het Zweedse Storlien ligt. Daar zat het echtpaar Johnsen. Hele aardige mensen. De heer Johnsen trakteerde mij op een uitgebreid ontbijt waar ik niet voor hoefde te betalen. Ik denk dat hij dat uiteraard niet bij iedereen zou doen. Bij andere bezoeken zat zijn vrouw, die ook heel aardig en geschikt was. Haar man was een hotel in Meraker begonnen. Ik vind het leuk om deze mensen in het zonnetje te zetten.
De trein Trondheim - Storlien stopt in Meraker. Misschien is het dan handiger het hotel te nemen, hoewel je misschien ook een taxi kunt bellen, als die niet klaar mocht staan. Er reed toen ook nog een doorgaande bus, die dichter bij camping Brenna komt. Ik weet niet, of die bus ook bij het station komt. Volgens zijn er 2 of meer campings dicht bij elkaar. Je moet Brenna hebben. Met de auto is het gemakkelijker.