mensen ontmoeten in Vancouver

Hallo allemaal

Mijn vriendin en ik verblijven ondertussen een 3 maand in Vancouver via het WHP. Het bevalt ons hier erg goed, ikzelf werk al ongeveer 2 maanden in een reclame bureau en mijn vriendin werkt deze maand in het Capilano suspension bridge park en hoopt daar de rest van het jaar ook te kunnen werken maar dat valt nog af te wachten.

Alles valt dus heel goed mee, een appartement zoeken ging heel vlot, een job voor mij al wat vlotter dan voor mijn vriendin maar al bij al is alles vlot gegaan. Het enige wat blijkbaar een beetje tegenvalt is mensen leren kennen.

Op mijn werk is iedereen al wat ouder / niet in vancouver wonend / … en op mijn vriendin haar werk zijn de meeste mensen momenteel rond de 18, wat net een beetje jong is voor ons (ik ben 27, mijn vriendin 26). We wonen in een redelijk grote appartementsblok waardoor het daar ook allemaal wat anoniemer is.

We zijn echt geen schuchtere huisdiertjes of zo, mijn vriendin al helemaal niet, maar om een of andere lukt het dus niet echt om mensen te ontmoeten / vrienden te maken dus ik dacht hier eens te polsen of er mensen tips hebben of misschien zelf in Vancouver verblijven en zin hebben om af te spreken / iets te gaan drinken / de film / snowboarden / een tripje maken etc :slight_smile:

Hockey kijken in de lokale bar en de kans is groot dat je direct geadopteerd wordt in de groepsvreugde. :wink:

Zit zelf helaas niet om de hoek…

Hey Arten,

Ik woon sinds een jaar in Vancouver en werk sinds kort voor Randstad, inderdaad ja, het Nederlandse uitzendbureau :). Dus als een van jullie werk zoekt in Vancouver, kun je altijd even langs komen en wie weet kan ik helpen!
En een keertje een drankje doen, lijkt me ook leuk, weer eens Nederlands praten :).
Ik weet niet zo goed hoe dit forum werkt, maar misschien kun je me een prive bericht sturen ofzo (ik wil niet mijn nummer of prive email zomaar op internet gooien)?

Fijne dag!

Anouk

In Vancouver zijn pas geleden Tanja en Jelger neergestreken, twee Vlamingen van jullie leeftijd. Via hun site kan je contact met hen opnemen, zij staan daar open voor. Succes!

Hallo Arten,

Ik en mijn vriendin (23, 22) wonen nu 9 maanden in Vancouver en zijn hier ook op een WHP. Af en toe gaan we naar Downtown en ontmoeten we daar een andere nederlander om eens een drankje te doen of hockey in de pub te kijken. Stuur even een privebericht met je email of je canadese nummer dan laat ik je weten wanneer wij iets gaan ondernemen.

Groetjes Rudy en Nienke

Hoi Anouk,

Kan je mij misschien vertellen hoe de arbeidsmarkt is in Vancouver voor Nederlanders met een WHP? Ik ben zelf nog bezig met mijn WHP aanvraag hoor, maar ik ben benieuwd. En staan de werkgevers in Vancouver open voor mensen met weinig werkervaring?

Groetjes, Padma

Wow, ja dat was ook mijn ervaring. Ik was bijna twintig jaar geleden voor drie maanden met mijn vriendin in Vancouver waar wij in een prettiger buurt (Dunbar) in een subterrain wooning woonden… in de buurt was het niet zo makkelijk. Ik wilde daar eigenlijk Creative Writing studeren maar had de toefl test niet op tijd kunnen nemen… :frowning: Mijn vriendin heeft vlot een baantje gevonden als in de Ecquitarian buurt Southlands. Daar was het hartstikke mooi, maar ook niet eenvoudig om met mensen te praten. Mijn vriendin heeft uiteindelijk in deze buurt zelfs een vriendje gevonden en ik was ondanks de geweldige beauty van de stad wel weer blij om naar Europa terug te keren.

Ook was het toen nog niet zo makkelijk om goedkoop naar huis te bellen. Tegenwoordig zou dat geen probleem meer zijn. Gewoon beltegoed kopen via paysafecard, en dan lospraten met de vriendjes en de familie. Dat heb ik erg gemist. Zou zeker wel langer zijn gebleven. Danks deze aanbiedingen zou ik me niet meer zo afgeschieden voelen >>>

Wens jullie geluk met de kennismaking !!

Dag reislustige12! ik ben ook gek op Canada. Heb ook een hoop vrienden aan de west- en oostkust. Mijn favoriete stad is Montreal. Daar zou ik het liefst willen wonen :wub:
Hoe kan je nou met de Paysafekaart bellen? dat is volgens mij gewoon betaaltegoed? Op welke manier heb je gebruik gemaakt van de PSC? Ik koop soms boeken bij amazon met behulp van PS, maar ik wist gewoon niet dat ze ook beltegoed aanbieden. gaarne meer hierover, reislustige12! dat maakt het reisen misschien nog makkelijker voor ons mensen zonder credit card … er zijn zeker meer mensen die hiervan kunnen profiteren! groetjes, duinloper

Hier kan je meer info vinden over internationale telefonie met Paysafe betalen

Het is inderdaad handig voor mensen die geen creditcard hebben. Is dit een groot probleem als je een tijdje in Canada gaat wonen? Groetjes, Padma

Volgens mij is het net zoiets als de Vox-kaarten die wij hebben gebruikt. Het is een prepaidkaart, die je in de winkel koopt. Vervolgens bel je een Canadees gratis nummer (tenminste, gratis vanaf vaste telefoons), je geeft de code van je kaart om je beltegoed te bevestigen en vervolgens bel je tegen gereduceerd tarief het overzeese nummer van je keuze.

Mijn ervaring is echter dat het geluid vaak erg zacht is.

Vooral mijn vriendin gebruikte die kaarten. Tegenwoordig gebruiken we Skype voor alles, daarmee kun je ook naar vast bellen. Sinds kort hebben we VoIP-telefonie in huis, daarmee bel ik ook voor 3 cent per minuut of zoiets naar Nederland vanaf de huistelefoon. Sowieso is heel Noord-Amerika onbeperkt gratis voor ons. :smiley:

hallo! skype lijkt mij nog steeds de beste methode om vanuit het buitenland te bellen. die prepaid kaarten waar je een bepaalde nummer moet bellen ken ik uit de VS en ik vond het niet echt prettig omdat de verbinding in der daad vaak erg slecht was. mijn nieuwste ontdekking is de paysafe kaart, want die werken samen met skype. dus kan je in winkels zoals de HEMA Paysafecard codes koop je online Skype beltegoed op de Skype site by. Echt ideaal, moet ik zeggen! En je kan natuurlijk veel meer dan alleen maar beltegoed voor de PSC codes kopen. groeten van Minoes70

Ik verwacht zelf eind april of begin mei naar Vancouver te verhuizen. Wie weet kunnen we een keertje afspreken.

Mijn Canadese vrouw en ik zijn in juli 2011 in Vancouver getrouwd en in Januari 2012 heb ik de spousal aanvraag ingediend en alles online betaald. Mijn medical had ik in december in Amsterdam laten doen. De aanvraag had ik natuurlijk al veel eerder kunnen doen maar het kwam er gewoon niet van. Gelukkig hebben we de mogelijkheid dat we elkaar redelijk vaak kunnen zien ook al wonen we (nu nog) ver bij elkaar vandaan.

Waarschijnlijk wordt de hele aanvraag deze maand naar Berlijn gestuurd en dan is het afwachten hoe lang het duurt voor het is goed gekeurd.

Mijn huis inclusief gehele inboedel in NL is onder voorbehoud van financiering verkocht en de eigendomsoverdracht staat gepland voor 16 april. Ik verwacht dat de koper eind maart of begin april de financiering heeft geregeld dus dan kan ik mijn baan opzeggen. Een maand opzegtermijn zorgt ervoor dat mijn vertrek uit Nederland dan waarschijnlijk eind april of begin mei is.

Mijn plan is dan om op een toeristenvisum in Vancouver, BC te verblijven tot mijn aanvraag goed gekeurd is. Tot die tijd wil ik wat cursussen en vrijwilligerswerk doen.

Gefeliciteerd, Jeff77 met je nieuw life in Canada. British Columbia is een van de mooiste streken ter wereld. Ik vond de ontmoetingen met ingeboren bevolking zeer booiend, nogal is de stad meestal rustig en best langzaam… Misschien is er in de Downtown meer aan de gang.

Tot die tijd wil ik wat cursussen en vrijwilligerswerk doen.

• find ik best leuk, doe maar :slight_smile: zo leer je zeker makkelijker wat mensen kennen. Groetjes.