ik heb even snel een vraagje?
op dit moment zit ik in vancouver bc,en ik ben op zoek naar werk
ik ben naar canada gegaan via swap work en travel!
als ik alles doorlees in de vacature lijsten word ik al een beetje moedeloos!
en mijn engels vind ik ook nog niet echt geweldig dus…
heeft iemand tips voor mij,waar of hoe ik snel aan werk kan komen!
maakt mij niet uit wat!
liefst wel in de buurt van vancouver!
Geef de moed niet te snel op! Bij mij heeft het ook even geduurd voordat ik iets vond maar uiteindelijk heb ik ook werk gevonden net zoals een hoop anderen die ik hier in Vancouver heb ontmoet!
Wat voor werk zoek je precies? Iets specifieks of maakt het niet uit wat.
Een paar tips:
[ol]
[li]Laat iedereen weten dat je opzoek bent naar werk. Via via kom je vaak makkelijker aan een baan dan als onbekende bij een bedrijf te solliciteren.[/li][li]http://vancouver.en.craigslist.ca/ hier worden elke dag talloze vacatures geplaatst[/li][li]Bezoek een van de Employment Centres in Vancouver. Je kunt hier zo naar binnen lopen, moet je alleen even gratis inschrijven. Vervolgens kun je hier volledig gratis gebruik maken van computers, telefoons, kranten, printers (handig voor afdrukken resumes/cover letters!), boeken met sollicitatie tips, opstellen resume etc. en kunnen ze je adviseren over je resume/cover letter. Erg handig deze centres en een brein van informatie! Er zitten verscheiden in Vancouver. In downtown onder andere op 1033 Davie Street, 2e verdieping en er zit er ook nog een op Granville St, volgens mij in het gebouw van de YWCA, 1260 Granville Street.[/li][li]Bezoek de uitzendbureaus, zoals AngusOne, Miles, Goodstaff. Bij bovengenoemde Employment Centre kun je nog veel meer van dit soort bureaus vinden. Zelf heb ik wel de ervaring dat deze bureaus niet heel erg veel voor je doen, met name nu het allemaal wat minder gaat met de economie, maar op z’n minst even langs gaan en resume achterlaten kan natuurlijk nooit kwaad![/li][/ol]
Mocht je nog meer vragen hebben, laat het even weten, mag ook via PM. Succes!
Voor banen in de land en tuinbouw moet je iets buiten vancouver zijn, er zit wel wat in richmond maar meer kans maak je bij Langley, daar kun je kwekers proberen als BEVO of de Vrij.
Misschien om juist z’n Engels te verbeteren? Hier in Vancouver zitten bijvoorbeeld ook een hele hoop Aziaten en die spreken lang niet allemaal goed Engels, zeer gebrekkig soms zelfs. Ze zijn hier dan ook juist om Engels te leren en hebben naast hun ESL studie vaak een baantje erbij. Je hoeft echt niet overal vloeiend Engels te kunnen spreken wil je een baantje vinden…
Ik kan je ook aanraden om Vancouver Island te bezoeken, ik heb een paar maanden in Victoria gewerkt, ik heb daar een geweldige tijd gehad en het is super mooi daar, omdat daar veel cruiseschepen langskomen is het vrij toeristisch en je kunt daar volop baantjes in de horeca vinden, ik heb zelf voor een whalewatching tour gewerkt, erg leuk, je zal niet veel verdienen, maar genoeg om leuk van te leven. De job centres zijn handig, maar kijk ook in de kranten, daar vond ik altijd interessante vacatures, maar het komt vooral aan op je eigen initiatief, trek de stoute schoenen aan en stap naar binnen bij een bedrijf dat je leuk lijkt. Veel succes
ik zoek werk rond Toronto. het lieft net iets er buiten waar het wat rustiger is. want ik wil emigreren. ik zoek werk als lasser, mechanic, constructiebank, staal of mijnbouw werker. waar zou ik dan het beste kunnen zoeken?