Ik zal mij even voorstellen ik ben Bart ben 25 jaar en ben bijna klaar met mijn studie Cultureel Maatschappelijk Vorming. Ik wil in verband met mijn studie eens iets van een andere cultuur zien. En heb altijd al naar Canada willen gaan gelukkig heb ik bekenden in Toronto en Montreal dit is al een leuke basis om vanuit te beginnen. Ik wil in Mei vertrekken gelukkig heb ik een Working Holiday Visum dus kan gaan en staan waar ik wil voor een jaar. Nu lijkt het mij natuurlijk leuk om met mensen in contact te komen die ook naar Canada gaan want alleen is ook maar alleen. Zelf ben ik erg sociaal en heel erg open minded en hou van reizen. Dingen die ik graag zou willen doen is op ijsberen excursie gaan in Churchill, leven met indianen in Yukon, wintersport in de Rockys etc. Super concreet is het nu nog niet omdat ik nu alleen nog maar rekening met mijzelf hoef te houden. Maar het zijn wel dingen die op de planning staan. Ik vertrek in Mei dit jaar en lijkt je het leuk om in contact te komen mail dan maar gerust.
Ik kijk uit naar jullie respons en sta open om elke vraag te beantwoorden.
ik zag je volgens mij ook al in een ander topic langskomen. Ik ben van plan om in april naar Toronto te gaan en dan een jaar te gaan reizen, om dan uiteindelijk in Vancouver uit te komen en dan weer naar Nederland te vliegen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met zo’n reis, ik ben al wel 2 keer in Canada geweest ( Ottawa, Ontario en Fredericton, New Brunswick ), ik heb daar familie wonen. Maar dat kun je natuurlijk niet vergelijken. Ik ben dan ook benieuwd hoe het me zal vergaan daar! Ik ben niet perse iemand die veel actieve dingen doet, ik ga meer voor het rondreizen en om zoveel mogelijk dingen te zien. Ik heb me aangemeld bij Travel Active, ik ga hun Work and Travel programma volgen. Ik moet nu nog een paar weekjes wachten op mijn verklaring van goed gedrag, en dan nog een paar weken op mijn visum. Ik hoop dat het allemaal lukt.
Iets over mijzelf: ik ben 23 jaar en heb een paar jaar in de kinderopvang gewerkt. Nu wil ik wel eens wat anders. Ik ben flexibel, (bijna) overal voor in en sociaal. Wie weet komen we elkaar wel tegen in het verre Canada!
Leuk om je bericht te lezen het is wel een beetje alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ben zelf nog niet in Canada geweest maar heb er wel familie en kenissen wonen in Toronto en Montreal. Ik heb mij ook ingeschreven bij Travel Active en voor mij is het ook afwachten totdat ik mijn verklaring van goed gedrag heb en dan kan ik het totaal pakket opsturen. Wel grappig dat je kinderopvang hebt gedaan heb zelf een jaar BSO gedaan in een achterstandswijk. Daarna heb ik een paar jaar probleem jongeren begeleid. Ik zal bij deze mijn email erbij zetten [EMAIL=“oiwarning@hotmail.com”]oiwarning@hotmail.com wie weet dat we elkaar op msn tegen komen en dan verder kunnen babbelen.
Hoi Bart,
Leuk om te lezen dat jij dit jaar voor een jaar naar canada vertrekt!!! Ik vertrek in juli ongeveer voor 14/15 maanden en heb mijn workin’holidayvisum al. Ik ben 24 en van plan om eerst naar familie (mijn broer woont in Toronto) te gaan en daarna heel canada rond te gaan trekken (uitgezonderd het noorden denk ik) en te gaan werken natuurlijk. Ik heb nog geen concrete plannen maar wil wel veel gaan doen en zien.
Groetjes Ankie
ik ga in mei 3 maanden op stage in Canada en wil in augustus nog wat rondtrekken. Misschien kunnen we dan iets afspreken om samen te reizen of tijdens de weekenden van m’n stage iets te ondernemen. Mijn stage is in Sault Ste. Marie nabij Toronto.