Melia Dubai - slechte service klantendienst / reservaties

Hallo,
graag had ik geweten of er nog mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met Melia Hotels.

Ikzelf heb via Jetair enkele jaren terug een Melia Hotel geboekt in Cuba en dit was een goed hotel, met vriendelijk personeel enz, echt een tophotel naar Cubaanse normen.

Dus nu heb ik een Melia (zelf) geboekt via de website voor september 2014, betaling via mijn Mastercard / Visa, Melia Dubai en het liep al fout van in het begin…

Bij reservatie kreeg ik dit :
Price details
Cost of stay
(2 nights):
Room 1:
2 adults
1,338.00AED

Extras
Friday 26/09
Early Check in
131.93 AED

131.93 AED

Taxes
National taxes (10.00%)
146.99 AED
Local taxes
133.80 AED

280.79 AED
Als ik dit samenreken kom ik op : 1750,72 AED

Groot was dan ook mijn verbazing toen het bedrag een week erna al van mijn rekening was en het 2344,8 AED was !

Toen ik meer info vroeg (aan het hotel en ook Melia klantendienst) kreeg ik het volgende antwoord :
Daily Rate Details * (Information only. Pls, check quotation below)
C2T - MELIA GUESTROOM
Qt 26-09-14 Qt 27-09-14
1 504.00 1 504.00 = 1008.00
DEB - BREAKFAST BUFFET
Qt 26-09-14 Qt 27-09-14
2 82.50 2 82.50 = 330.00
H1C - IN HOUSE DISPO 1
Qt 26-09-14 Qt 27-09-14
1 672.00 = 672.00
-------------
2010.00

Rate confirmed:                         without taxes                   2010.00
Tax Info:                10.00%                             201.00
Additional Tax & Service Charge:
 + 10.00% night not included in rates
Total other tax:                                            133.80
TOTAL BOOKING Rate IN AED                 Inclusive taxes                 2344.80

Dus 672 AED opeens in plaats van 131,93 AED, en volgens de klantendienst was het 131,93 euro als je dit omrekende… dus volgens hem was ik verkeerd geweest, en had ik dit bedrag uit mijn duim gezogen.

Toen kon ik er helemaal niet meer aan uit : 672 AED voor een early check in (kamer vanaf 10u beschikbaar en geen ontbijt) en een kamer met ontbijt kost 669 AED volgens hun berekeningen ?

Toen ik de klantendienst nogmaals op hun eigen mail wees (hun eigen mail in bijlage gezet), kreeg ik een rare uitleg te horen, neen ze konden het geld niet teruggeven (want ik had geen annulatie bijgekocht), ja de mail was fout, maar neen de juiste prijs was 672 AED… Wel kon ik aanpassen naar kamer met ontbijt als ik wilde.

Dan maar deze optie genomen, dus geen geld terug, maar de dag erna kwam een 2e mail van de klantendienst, om mij te melden dat er een foutje zat in hun vorige mail, ik kreeg helemaal niets en ik kon niets veranderen, hun 1e mail was fout en was “geannuleerd”.

Een klantendienst die niet klantvriendelijk is, reservatiedienst die er een zooitje van maakt, en mails die eerst een voorstel doen en het erna weer intrekken zonder deftige aanwijsbare reden, heeft iemand dit ook al meegemaakt ?

Is dit normaal voor Dubai of is dit hotel gewoon een uitzondering ?

Hallo, dit is inderdaad erg vervelend en teleurstellend! Zeker voor een 5sterren hotel dan verwacht je toch betere service.
Dit is niet gebruikelijk zoals ik,mijn omgeving en bezoekers ervaren en ik logeer bijna elke maand in Dubai en in een ander hotel.
Het is voor iedereen een advies, let op de munteenheid, ontbijt en belastingen 16% worden apart berekend. Dit geldt voor heel UAE.
Wij boeken altijd via booking.com, dan heb je een grote organisatie achter je staan die eventuele problemen voor je oplost en de keus van gratis annuleren.
Ik hoop in ieder geval dat je desondanks een leuk verblijf hebt!
Groeten, Bettina