Hoi!!
Ik ben een meisje van 18 en vertrek rond 20 juni om ongeveer 2 jaar rond te wereld te reizen. Ik ga alleen, en daar maak ik me geen zorgen om, zal overal wel leuke mensen tegenkomen. Maar als er iemand zin heeft om mee te gaan (al is het maar voor een stukje) dan vind ik dat wel super gezellig! Ik ga alles heel low-budget doen, simpelweg omdat ik geen budget heb. Ik vind het leuk om overal een beetje te werken en lekker te sporten, zo leer je toch beter de locals kennen. Mijn plan is:
- eerst 20 juni op de een of andere manier in Hossegor, Frankrijk komen, hopelijk vind ik een lift. Ik heb een plek via www.couchsurfing.com gevonden waar ik kan slapen als ik aankom. Ik neem denk ik ook een tentje mee, voor als nodig. Mijn frans is heel goed dus denk dat ik daar wel werk zal vinden en voor de rest veel surfen.
- dan vertrek ik eind September als ik genoeg geld heb voor een ticket naar Toronto, naar Barcelona, ik ontmoet mijn familie daar om afscheid te nemen, zei nemen dan ook mijn skies en andere winterspullen mee. Begin oktober vlieg ik dan naar Toronto.
- in Toronto heb ik een slaapplek bij familie, mijn working permit ben ik aan het regelen, moet normaal wel lukken, mag dan 12 maanden in Canada blijven. Ga van oost naar west met de greyhound bus ofzo en dan in november solliciteren in Whistler (winterspeln!!!) voor een baan in de bergen.
- Daarna 3 maanden Amerika en dan naar Nieuw-Zeeland en Australie
mijn plannen kunnen nog wijzigen, ik sta open voor alles en ben benieuwd wat er allemaal op mijn weg komt.
Alle tips zijn welkom!