Hallo, ik ben Edwin, m’n eerste post hier.
Kijk al een tijdje mee…
Ben het type “op de bonne-fooi”
Afgelopen januari naar maleisie en thailand geweest (BKK, Koh S., Pucket).
Zoals zovelen hier al aangeven, mensen en omgeving zijn daar echt wel anders en prettiger imo.
Binnen ong. 2 maanden ga ik voor langere tijd (2 a 3 maanden max) nog eens terug dwz, eerst naar India, dan door naar thailand maar nu meer naar het noorden, en door naar cambodja, laos en via thailand weer terug naar nederland.
Wat ik zo prettig vond tijdens m’n reis naar Bali was het gebruik van de motorscooter.
Ik heb een motorrijbewijs maar vind zo’n ‘domme’ scooter nu eenmaal een prettig ding om op te rijden.
Tijdens mijn vakantie in thailand heb ik enigzins gepolled wat de kosten zijn van motorhuur, ze verhuren voor ~500 Baht per dag, dit is voor zo’n harley achtig ding.
Wil ik niks van weten maar ik hoorde wel iets bijzonders…
Wanneer je voor langere duur zo’n ding wil huren (meerder dagen of weken) dan rijden ze met je mee.
Nou daar zit ik niet echt op te wachten maar is ook niet zo’n issue wellicht.
Eigenlijk zou ik een dergelijk ding willen huren en aan de andere kant van thailand weer zien terug te geven.
Ook de prijs is mij veel te duur, betaalde echt weinig op Bali.
Er spelen natuurlijk wel een paar zaken, die gasten kopen heus geen Honda maar chinees prut, kans op uitval is ws veel hoger.
En dan nog diefstal ed.
Wellicht is iemand mee wel beter, maar ik heb geen idee omtrent kosten en gedrag van zo iemand.
Mijn idee van deze reis is onderzoeken wat ik financieel nodig heb om over een aantal jaren daarheen te vertrekken, en of ik dat wel zo leuk zal vinden…
Dus huisjes kijken, kosten onderzoeken, verveling ed.
Ik zit dus niet konstant op zo’n ding.
Ik ga alleen, ben toch een einzelganger++
Heeft iemand een beter idee omtrent een dergelijke trip?
Ik neem aan dat je beter de motor niet over de grens meeneemt?
Ik kom uiteindelijk wel weer in thailand terug, evt zelfs op dezelfde locatie.
Dat weet ik nu nog niet.