Motor huren Thailand

Hallo iedereen,

Wie kan mij meer informatie geven over een motor huren in Thailand?

Mijn vriend en ik gaan in december 3 weken naar Thailand. Hij heeft waarschijnlijk voor die tijd zijn motorrijbewijs gehaald, dus zitten we erover te denken om een week ofzo een motor te huren, en daarmee rond te trekken. De overige 2 weken trekken we dan rond met openbaar vervoer.
-Kan je goed een motor huren? Ik lees op forums voornamelijk horrorverhalen over verzekering en oplichting.
-Wat doe je met de 2 grote backpacken die week? Lijkt me niet handig op de motor, en je kan een kleiner rugzakje meenemen met alleen spullen voor een week. Kan je die ergens in een kluis achterlaten? Of misschien een guesthouse betalen om de rugzakken een week te mogen stallen?
-welke regio is aan te raden op een motor? Ik ben vorig jaar al in het noorden geweest (Chang Mai, Pai) dus mijn voorkeur gaat nu uit naar centraal en zuid Thailand.

Elke tip is welkom! Thanks!

Motor huren is nergens een probleem, bagage kun je achterlaten bij een guesthouse is ook geen probleem.

Er zijn 2 potentiele problemen:

1. de rijstijl van de Thai die anders is dan Nederlanders gewend zijn; en
  2. verzekering/schade aan het voertuig. Ga er bij een motor vanuit dat er geen all risk verzekering is, dus schade door eigen schuld komt voor eigen rekening. En als een onverzekerde Thai de schuld heeft komt de schade aan jullie motor ook voor jullie rekening.
    De oplichting waar je het over hebt is waarschijnlijk kleine krasjes etc. waar een verhuurder geld voor wil. Komt voor, maar veel, veel minder dan internet je wil doen geloven. Ik geloof dat je daar met name op Koh Tao en Koh Samui voorzichtig mee moet zijn, maar valt verder enorm mee.