Meeten in Cuba? :) 7 nov.- 3 dec.

Hola!

Ik ben Marjolein, 25 jaar oud en sinds 3,5 maand aan het rondreizen door Peru en nu Ecuador :slight_smile: Op mijn lijstje staan nog wat meer landen waaronder Cuba!
Op 7 november heb ik een vlucht staan naar Havana en ik denk daar zo´n 3 / 4 weken te blijven.
Nu heb ik gehoord dat het goed te doen is, alleen rondreizen maar het is soms wat gemakkelijker en goedkoper om het samen te doen, gezien het land minder ingesteld is op backpackers (geen dorms enzo)
Ik heb het tot nu toe fijn gevonden om alleen te reizen en heel veel mensen onderweg tegen te komen dus ik vind het lastig om meteen een vaste reisgenoot te zoeken, maar het is natuurlijk altijd leuk om mensen te meeten en stukjes samen te doen / ondernemen!
Ben je daar ook rond die tijd en denk je er ook zo over, dan is het misschien leuk contact te hebben tegen die tijd?

Oh ja over mij… Ik woonde voor mijn reis in Haarlem, heb Academie voor Beeldende Vorming in Amsterdam gedaan maar ben daarna in de psychiatrie en met verstandelijk gehandicapte jongens gaan werken. En nu reisend en hier en daar vrijwilligerswerk verrichtend richting het noorden! :slight_smile:

Groetjes!
:zon02:
Marjolein

Hoi Marjolein,

Ik ben Donald, 24 jaar en ik heb afgelopen jaar gewerkt als hoofd instructeur bij een outdoor bedrijf in Valkenswaard gewerkt. Ik vertrek aanstaande maandag 15 november voor 14 dagen naar Cuba. Daarna vlieg ik door naar Ecuador en vervolgens wil ik via Peru en Bolivia naar Argentinie en Brazilie… Eigenlijk net andersom dan dat jij gereisd bent! :slight_smile:

Als je dit leest ben je waarschijnlijk al in Cuba maar misschien kunnen we alsnog ergens meeten? Ik ben in principe van plan om de dag nadat ik geland ben in Havana in een keer door te reizen naar Santiago de Cuba en dan langzaam maar zeker terug reizen naar Cuba.

Het zou leuk zijn als we elkaar nog ergens zien, ben erg benieuwd naar je ervaringen met Ecuador en Peru!

Groetjes, Donald

Heei Donald,

Klopt, ik ben nu in Cuba en vind t hier super!
Gister kwam ik terg van Vinales en nu ben ik weer in Havana,
Ik wil maandag naar Cienfuegos en richting Santiago reizen maar ga dat juist stap voor stap doen had ik in gedachte, weet niet hoeveel stappen en of ik stappen bewaar voor de terugweg.
Jij komt die maandag dus aan he? ijkt me leuk te meeten, kan ik je ook wat tips geven over ecuador enzo, laten we elkaar gewoon op de hoogte houden waar we uithangen :slight_smile:
Ik laat je wel weten of ik inderdaad maandag vertrek / ben vertrokken (vinden van internet is op Cuba beetje lastig, duur ook! andere landen geen probleem trouwens) en waar ik ben.

Goeie vlucht!

Trouwens plan alweer wat gewijzigd, ik ben hier maandag nog, vertrek dinsdagochtend vroeg naar Cienfuegos.
Ik weet niet of je al een Casa hebt, waarschijnlijk wel maar geef je t adres van de mijne.
Is wat uit het centrum maar een goeie wandeling of korte busrit en je bent er en is een van de goedkoopste (14 cuc)maar wel gewoon goed:

Casa Fini
Lugareño 158 apto. 1
entre montor y Pozo Dulce
Plaza de la revolution,
Vedado, Havana

tel. 8797439

Taxi van t vliegveld moet niet meer dan 20 cuc kosten, je kunt kijken of je er een kan delen.

ok, als je niet te moe bent en zin hebt om maandag avond af te spreken moet je maar even naar de casa bellen eind van de dag en anders wie weet tot ergens anders in t land

Hoi Marjolein,

Nou ik ben er helemaal klaar voor! :slight_smile: Over een paar uurtjes vertrek ik naar Amsterdam en morgen rond 21.00 uur lokale tijd land ik als het goed is op Jose Marti International.>>>

Gezien het late tijdstip van mijn aankomst lijkt maandagavond meeten me vrij lastig worden dus misschien kunnen we beter ergens anders afspreken. Kijken of we elkaar via dit forum op de hoogte van onze whereabouts kunnen houden?

Ik heb trouwens inderdaad al een casa geregeld en de beste man komt me zelfs ophalen op het vliegveld! Ik ben eigenlijk van plan om dinsdag wat dingen in Havana te regelen (bijslapen, geld wisselen) en 's avonds met de nachttrein naar Santiago de Cuba te gaan. Ik ben van plan om op de terug weg tussenstops te maken in Camagüey, Trinidad & Cienfuegos en Pinar del Rio & Viñales en overal een paar dagen rond te kijken.

Nou, tot schrijfs in ieder geval!

Groetjes

Heei Donald,

Hoe gaat t? Hoe is/was Santago? Ik ben in Santa Clara blijven plakken voor een cursus muziektherapie die ik mee kon doen via mensen die ik leerde kennen. Cienfuegos wel al gezien en vrijdag vertrek ik naar Trinidad. Jij plannen? Een mooie reis?
Saludos!