Meerdaagse trekking met gids en jeep door Noord-Thailand

ls je individueel het prachtige noorden van Thailand wilt verkennen, kan ik het je aanbevelen om dat met een plaatselijke gids met jeep te gaan doen.
Ik heb hele goede ervaringen met Somboon Sundod, een man die zelf in het berggebied woont en de noordelijke provincies op zijn duimpje kent.
Het is een zeer deskundige,behulpzame en aardige man van 35 jaar die erg goed Engels en zelfs een beetje Nederlands spreekt.
Verder is het een rustige en veilige chauffeur, die alles voor je wil en kan regelen.
Ik ben zelf een aantal keren door Thailand getrokken en vind hem veruit de beste gids waar ik een paar dagen mee gereisd heb!

Link naar website : Klik!

Wij zijn nog wat aan het twijfelen of we het noordan gaan verkennen met prive gids of ginder lokaal bij een buro’tje iets boeken.

Met gids zal ongetwijfeld unieker zijn dan al die toeristische uitstappen die heel standaard en overal hetzelfde zijn.

Omdat we met een gezin van 4 zijn en toch de prijs wat onder controle wil houden zou ik graag een idee hebben wat een gids voor enkele dagen ’ inhuren ’ zou mogen kosten ?

Kan iemand daar een idee van doorsturen ?
Bedankt alvast.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke route/excursie je gedaan hebt en wat je hiervoor ongeveer kwijt ben geweest?

Heb gemaild en de 4X4 zou niet geschikt zijn voor 4 personen ???!!
Jammer , ben opzoek naar een andere privé gids

De jeep is minder geschikt voor 4 volwassenen!!, omdat de ruimte dan wel wat krap wordt.
En omdat je nogal lang onderweg bent in de bergen zou ik dat, eerlijk gezegd, niet aanraden.
Volgens mij kunnen jullie beter vervoer met een busje proberen te regelen, dan kun je echt genieten van het prachtige noorden.

waar geraak je aan een adresje voor een gids ?

Ik ken wel iemand die vanuit Chiang Rai tochten in het noorden organiseert. Als je interesse hebt, geef mij een privé-mailtje, dan stuur ik je de info door.:chin:

Grts,

Jelle

.
Met Somboon als chauffeur zit je met 5 in de auto. Dat lijkt me voor de middelste achter geen pretje! En dan de bagage nog.

Maar er zijn ter plekke genoeg gidsen te vinden die tours doen vanaf 2 personen (dus 4 is geen probleem en per persoon ook goedkoper). Die hebben vaak minibusjes met 3 rijen. Je vind ze op het Internet of vraag gewoon bij je hotel.