Als je individueel het prachtige noorden van Thailand wilt verkennen, kan ik het je aanbevelen om dat met een plaatselijke gids met jeep te gaan doen.
Ik heb hele goede ervaringen met Somboon Sundod, een man die zelf in het berggebied woont en de noordelijke provincies op zijn duimpje kent.
Het is een zeer deskundige,behulpzame en aardige man van 35 jaar die erg goed Engels en zelfs een beetje Nederlands spreekt.
Verder is het een rustige en veilige chauffeur, die alles voor je wil en kan regelen.
Ik ben zelf een aantal keren door Thailand getrokken en vind hem veruit de beste gids waar ik een paar dagen mee gereisd heb!
Ik kan je geen prijsindicatie geven, helaas.
Het hangt er nl. vanaf wat je wilt: wil je 1 of meerdere dagen rondtrekken, wil je dat de gids overnachtingen regelt onderweg,wil je een bepaald deel of het hele noorden bekijken, enz.
Het beste kun je even mailen met de gids: [EMAIL=“somboon103@hotmail.com”]somboon103@hotmail.com
Hij kan je zo een prijsopgave geven.
Het is in elk geval een hele goede en beslist niet dure gids!
met vr. groet,
Hanneke de Wolf
twee jaar geleden was ik in Chiangmai met mijn vriendin,wij hadden een taxi voor een dag ter beschikking voor slechts 1500bath,van 8:00am tot 19:00pm de benzine moesten we wel betalen! we hebben onderandere naar doi inthanon gereden alsook de watervallen aan het dorpje chom tong(58km vanuit cnx)gegroet:georgessiam.