Medicijnpaspoort

Hallo,

Vandaag mijn medicijnpaspoort opgehaald bij mijn apotheek.
Het is wel origineel, maar in het Nederlands.
De assistente wist zeker te weten dat dit voor Australie voldoende is.
Ik ben er niet zo zeker van, vandaar mijn vraag of een medicijnpaspoort in de Nederlandse taal, geldig is in Australie?
Bedankt voor de reacties.
Groet
Ger

Als het goed is, staan op het paspoort de merknamen van de medicijnen die je inneemt. Via de merknamen zijn de stofnamen terug te vinden en dit is voor de buitenlandse art daarom voldoende. Dat de rest in het Nederlands is doet er dan eigenlijk niet zo toe…

Ik destijds tijdens mij reis slechts een Nederlandstalig recept laten zien en de Australische huisarts wist meteen wat ik nodig had. :slight_smile:

1 like

Ik heb ook zo’n paspoort aangevuld met een uitdraai van de huisarts met de medicijnen die ik gebruik, mooi stempel er op en wereldwijd te gebruiken. Men wil bij de douane graag zo’n formulier zien, ik heb het een aantal keren moeten laten zien omdat je moet aangeven dat je medicijnen bij je hebt. Geen enkel probleem mee gehad. En de huisarts kan het zo even uitdraaien, doen ze bij ons altijd, ik laat nl. voor elke langere vakantie even een nieuwe uitdraaien dan heb je er een met recente datum.