Ik vertrek dus over 2 weken naar thailand, en vlieg met Aeroflot. En ik neem met mijn reisbagage wat medicatie mee. Waar ik voorschriften voor heb. Ik zal voor de zekerheid wat voorschriften meenemen. Moesten ze moeilijk doen op de vlucht. Maar normaalgewijs moet ik dit niet apart aangeven denk ik?
Vlucht naar Domenicaanse republiek toch allesinds geen problemen gehad.
Dokter’s voorschrift is normaal gesproken afdoende. Maar zeker weten doe je dat pas als je in het vliegtuig zit, dus ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met Aeroflot of je reisbureau.
Er zijn (Europese) voorschriften voor wat je mee mag nemen met je handbagage. Medicijnen voor de vlucht en de vakantie moet je in een afzonderlijk tasje aanbieden bij de veiligheidscontrole op de luchthaven en mag je dus meenemen. Dit staat los van de normale handbagage en de regels voor vloeistoffen etc. Ik neem even aan dat deze voorschriften ook wereldwijd gelden.
Aan een doktersvoorschrift heb je niet zoveel, maar bij je apotheek kun (moet) je voor je op reis gaat altijd een laatste up-to-date uitdraai vragen van je medicijnen. Deze is in het Engels en heb je ook nodig als je onverhoopt in het buitenland een dokter moet bezoeken of medicijnen nodig hebt. Elke Apotheek in Nederland kan dit voor je verzorgen.