Mashatu NP of Mapunguwbe NP?

Ik wil graag weten of je (als je een keus moet maken) beter in Mashatu kan verblijven of Mapunguwbe NP?
Ik wil een korte rondreis ZA proberen te plannen in september. Vanuit Jo’burg naar Welgevonden (Kololo), daarna óf Mashatu (maar erg duur, zelfs voor 1 nacht) of ervoor in de plaats naar Mapunguwbe NP (Mopane Bush Lodge 2 nachten). Volgende dag naar Hoedspruit.
Wat betreft Mashatu: ik zie alleen maar dat ik kan boeken in Mashatu tented camp of main camp. Is er nog iets dergelijks in de buurt?
Laatste vraag: is het haalbaar om in 1 dag van Mapunguwbe naar Hoedspruit te rijden?
Ik hoor het graag!

Kololo ligt zeker NIET in Welgevonden maar daarbuiten en winds kort morgen ze ook daar binnen komen . Het is maar een weetje.

anemieke -Thatch22, country guesthouse

O, dat wist ik inderdaad niet. Dank voor je info. Maar als ze daar wel naar binnen mogen, is het wellicht toch de moeite waard!?

In welgevonden zijn is veel mooier ( is persoonlijk hoor) , kan je rond om je lodge nog olifanten of zo verwachten. Kijk op de site welgevonden.org. Er zitten ook prijs vriendelijke lodges bij.
Ken welgevonden zeer goed, we zijn daar al zeker 8 x geweest. Big5 gebied. Mooi gebied.

Is er een (betaalbare) lodge bij die je kunt aanbevelen?

Nedile lodge zeer goed, In de prijs is incl. 3 maaltijden, 2 game drives.
Jamila, iets minder, incl alles ook.

Wij verbleven het meeste in Nedile. En vaak is het doordeweeks goedkoper en of hebben ze aanbiedingen, kijk op hun site

Mashatu is 10x beter en mooier dan Mapungubwe maar hangt ook een vergelijkbaar prijskaartje aan. En je hebt gelijk; in Mashatu is alleen een tented camp en een main camp. Voor Mapungubwe heb je meer keus in accommodatie. Een mooi alternatief, waar wij ook vaak met gasten naartoe gaan, is Tuli Block! Is sowieso prachtig gebied hoor maar ik ben niet geheel onbevooroordeeld; wij wonen daar in de buurt.

Veel plezier met de voorpret!
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com