Martinair stopt met vliegen op Holguin

Ik heb ff gebeld met Arke … betreffende het combineren van vluchten dus Hoguin heen en vanaf Varadero terug …

Het is niet in principe niet … halve retours dus …
De vlucht is een combinatie vlucht (winter 2006/2007 op Zaterdag). In dit geval maakt het niet uit waar men instapt, Varadero of Holguin, want het vliegtuig stopt eerst in Holguin en dan vliegt het naar Varadero (of andersom) dus jouw stoel is jouw stoel toch wel, de oceaan over, het is hetzelfde toestel.
Volg je me nog? :wink:

ALS nou in het zomer schema blijkt dat er geen combinatie vluchten meer worden gemaakt, dus bijvoorbeeld Holguin rechtstreeks heen op donderdag en Varadero op woensdag rechtstreeks … dan hebben ze een groter “probleem” met vluchten combineren. De Arke mevrouw zei niet dat het per defenitie niet kan, maar dat het aangevraagd kan worden. Het zal in hoog seizoen (juli/augustus) een kleinere kans hebben om dit te mogen boeken dan in laag seizoen.

Ergo:
Nog niet echt antwoord gekregen op deze vraag, maar het is niet per defenitie niet mogelijk.

Entiendes?
:slight_smile:

Kleine rectificatie:

Zomerseizoen: 1 april t/m 31 oktober
Winterseizoen: 1 november t/m 31 maart

Grote kans dat Martinair volgend seizoen besluit om de vlucht naar HOG weer in ere te herstellen…ik hoop het iig voor de Cuba-liefhebbers…

Sweet dat het allemaal gelijk zo uitgezocht wordt! We zullen het nieuwe seizoen afwachten… Ik hoop gewoon dat ik gauw weer eens kan gaan, maar het zal nog even moeten wachten helaas…

Liefs,
Carolina

Ha Cuba-junky,

Entiendo, maar ook weer niet. Arke heeft me namelijk de afgelopen maanden, naast een hele hoge telefoonrekening en enige irritatie:mad: , middels verschillende medewerkers, alsmede middels e-mail duidelijk gemaakt dat het juist niét mogelijk is vluchten te combineren. Per definitie niet.

Je kunt bijvoorbeeld niet een vlucht naar Havana boeken (die in Holguin eerst stopt) en dan alvast in Holguin uitstappen. Mag niet en bovendien komt je bagage dan niet aan. 2 enkele reisjes boeken, war auch verboten.

:arrow: Arke, a-flexibel, doet me bijna aan de NS denken…

Dan ben ik nu helemaal blij dat we toch het besluit hadden genomen om in december 2006 naar Guardalavaca te gaan !!
Met Martinair nog op Holguin gevlogen en een supervakantie gehad aan het rustige Playa Esmeralda en Santiago de Cuba gezien ! Doe je niet zomaar meer als je in Varadero zit…

Martinair wil toch misschien in het winterseisoen een combinatie vlucht aanbieden Amsd-Holg-Vara_Amsd omdat men heel veel reactie heeft gekregen op het stoppen met de vluchten naar Holguin.
dus effe afwachten.

Cubanen die naar Nederland willen vliegen met een toeristen visa kunnen jammer genoeg niet met Arke fly vliegen. omdat dit een chartervlucht betreft

Het gekke is dat Arkefly 130 euri duurder is dan LTU die ook een vlucht van arkefly aanbiedt

Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan

Ook bij LTU (en overal vaak) zijn de vluchten op Varadero standaard goedkoper. Het wordt dan wel verleidelijk om er twee gratis stranddagen aan te plakken en via Camaquai (fantastisch leuke trova club, gezellige markt) naar Santiago te gaan.

Zelf heb ik dit jaar geen geld voor een grote reis. Ik doe nu via oeger tours in Duitsland 2 weekjes all-inclusive Varadero. All inclusive kost omgerekend circa 20 euro per dag. Als ik dus nog drie dagen door Cuba zelf ga touren vervallen die overnachtingen dus gewoon.

In de trein mag je altijd nog uitstappen wanneer je wilt.
Ik vlieg liever iets goedkoper met Martinair naar Varadero en dan een Azul-bus of een huurauto dan dat ik bij die *** in een vliegtuig ga zitten:)