Eind januari willen mijn vriend en ik in 9 dagen met het openbaar vervoer van Marrakech via het Atlasgebergte naar de Erg Chebbi woestijn reizen. Daarbij willen we overnachten in o.a. Marrakech, Ouarzazate of Ait Ben Haddou, Dades Georges, Merzouga (Erg Chebbi woestijn).
Ik heb begrepen dat de busmaatschappijen CTM en Supratours geschikt zijn.
Kan iemand mij helpen welke plaatsen bereikbaar zijn en of dit haalbaar is in deze tijd?
Met de bus raak je van Marrakech naar Ouarzazate. Indien je ait ben haddou wenst te doen, moet je tot de afslag naar ait ben haddou en van daaruit taxi nemen tot ait ben haddou. Na ait ben haddou taxi naar Ouarzazate. Vanuit Ouarzazate bus naar boumalne dadès en daar taxi naar de gorges. Terug met taxi en in boumalne opnieuw bus naar ERfoud (weet niet zeker of bus doorrijdt naar merzouga, alleszins NIET tot Erg Chebbi).
Dus heel wat overstappen. Waarom niet zelf wagen huren aan 25/30 euro per dag? Gaat vlugger, is toch handiger (er rijden geen massa’s bussen per dag naar al jouw bestemmingen), en zal uiteindelijk niet veel duurder zijn dat telkens 2 bustickets + alle taxi’s. En de taxi betaal je per stuk, ttz met 6 of met 2 reizigers blijft de prijs identiek. Plus het feit dat sommige taxi’s niet vertrekken voor ze vol zitten of je moet zelf alle lege plaatsen bij betalen. Als je overnachting zoekt in de rozenvallei, welkom: www.tigmi-ntaourirt.com (ook in ouazazate hebben we logies maar die zullen eind januari nog niet bewoonbaar zijn). groetjes en goeie reis.
Dankjewel voor de reactie.
Misschien is het dan toch beter een auto te huren. Zijn de benodigde wegen voor deze route goed begaanbaar voor de kleinste maat huurauto? En loop je gemakkelijk schade op aan je auto of is het allemaal prima te doen?
Ik zag in een ander topic dat je een route opstelde. Wat zou je ons aanraden te doen in 10 dagen (incl ongeveer 2 dagen Marrakech)?