Marokko Sept. '13 -> Parkeren auto Tarifa?

Hallo!

Ik heb een vraag voor onze trip naar Marokko vanaf komende week.
Ik heb het forum al wel doorzocht, maar kon niet echt (recente) informatie vinden, vandaar toch maar even de vraag.

Ons plan is met de (eigen) auto naar Tarifa te rijden en deze daar te parkeren. Vervolgens gaan we te voet over waar we met een huurauto verder gaan. Onze eigen auto staat dan 20 dagen in Tarifa.
Heeft iemand goede tips over waar de auto veilig (en niet peperduur) weg te zetten?

En, nu ik toch bezig ben, nog absolute do’s en dont’s voor in Marokko (die ik niet ook in de Lonely Planet ga terugvinden…:slywink:).

Groeten en alvast bedankt!
Eric

Niemand? Jammer!
(of ben ik te voortvarend?)

Ik denk het laatste !:slight_smile:
Nou wat betreft je eigen auto parkeren?
Tarifa heeft een vliegveld,denk dat je daar je wagen beveiligd kunt achterlaten.
Ook nog ff zeggen In Tarifa zelf bevindt zich geen auto verhuur bedrijf, maar in de directe omgeving, zoals in Algeciras, zijn goedkope autos te huren. Vanuit Tarifa bereik je Algeciras eenvoudig en snel met de bus of taxi.

Hallo Georgessiam!

Dank voor je reactie en sorry voor mijn ongeduld.
Even een vraag; kan het zijn dat je Tarifa verwart met Tanger?
Voor zover ik vinden kan heeft Tarifa géén vliegveld.
Ook hoef ik daar géén auto te huren; we rijden met de eigen auto uit NL naar Tarifa en hebben al een auto gehuurd in Tanger die we, na de voet-boottocht, kunnen ophalen aldaar.

Oftewel; ik sta nog steeds open voor goede tips! :chin:

Groeten,
Eric

Kun je niet gewoon je auto in Marokko parkeren bij het verhuurbedrijf? Misschien moet je deze vraag plaatsen bij het Spanje forum anders?

beetje laat antwoord misschien maar ik weet dat er meerdere campings zijn in tarifa langs de kustlijn die deze service aanbieden. wij hebben tijdje terug hetzelfde gedaan met de caravan omdat we alleen met tent door marokko wilden reizen.

Hallo,
Bedankt nog voor de reactie!
Echter, zoals ik al aangaf was het plan met de auto naar Tarifa te gaan, zonder auto de overtocht te maken en daar pas een andere auto op te halen; de eigen auto daar neer zetten zou dan niet zo zinvol zijn omdat we dan alsnog voor de overtocht op en neer hadden moeten betalen.

Groeten!
Splanky

Hallo Brend,

Dank voor de reactie; dat was op zich best een mooie optie geweest inderdaad!
Inmiddels zijn we alweer een poos terug (sinds eind September om precies te zijn).

Hoe het gegaan is; we reden naar Tarifa (mooie trip, via Poitiers, Palencia en Sevilla, in 5 dagen) en wilden de auto in het centrum van Tarifa parkeren. Helaas was daar géén plek omdat kennelijk meer mensen dat idee hadden. Uiteindelijk hebben we 'm aan de zeekant/boulevard zeg maar ‘naast’ de haven geparkeerd. Alle vakjes open om te laten zien dat er geen waardevolle spullen in zaten, nog een schietgebedje en op naar Marokko!

Daar hebben we een te gekke reis gehad; zo’n 3.000 km. gereden (Tanger-Chefchaouen-Fèz-Moulay Idriss-Volubilis-Meknès-Casablanca-Marrakesh-Ouarzazate-Agdz-Tamnougalt-Zagora-Ouarzazate-Skoura-Erfoud-Erg Chebbi-Fèz-Moulay Boussalham-Asilah-Tanger); een prachtige reis door een geweldig land met (vrijwel) alleen maar aardige mensen. (alleen die op Djemaa el Fnaa kon ik niet zoveel mee).

3,5 week niet aan mijn eigen Alfa gedacht; op de boot terug begon het te kriebelen; zou deze er nog staan? Alle wielen/ramen/… nog aanwezig en intact? Toch nog best spannend. Het resultaat was een auto die érg stoffig was en waar mensen aan gezeten hadden… …maar alleen om op stoffige ruit ‘Hollanda’ te schrijven! :wereld:

Geen centje pijn dus eigenlijk!

Groeten!
Splanky :rocker:

hey!
hahaha dat is inderdaad wel echt een hele makkelijke oplossing dan!! :slight_smile: mooi dat die er onbeschadigd stond! goed om te horen dat marokko zo goed is bevallen. ik was er toevallig afgelopen zomer met de motor nog en het was zoals altijd prachtig. we zaten alleen tijdens de ramadan periode wat het iets minder gezellig maakte (geen terrasjes/restaurantjes open etc.)

poitiers, palencia, sevilla is idd route die wij ook altijd nemen. altijd binnen drie dagen in zuidspanje. ff een rustdag en dan de vijfde dag over met de boot.

groetjes brend