ik ga in maart voor het eerst naar Marokko om mijn zus te bezoeken die in Taroudant verblijft. Graag zou ik die gelegenheid aanwenden om een rondrit te doen in het zuiden van Marokko door van Taroudant door te rijden naar Ouarzazate en van daar uit een trip te doen naar de Saharah, en dan terug door de Hoge Atlas naar Marrakesh en het vliegtuig terug naar huis. Ik vroeg me echter af of dat haalbaar is om dat in selfdrive te doen door zelf een wagen te huren en alles uit te stippelen. Ik vermoed dat ik dan best een 4x4 huur. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Denken jullie dat dit haalbaar is of moet ik dit sowieso uit mijn hoofd zetten? Dank voor alle advies!
Ja hoor, als je pakweg in Italië kunt rijden kun je het ook in Marokko. Zelfs tot aan de Sahara-rand bij M’Hamid hadden we de 2e set aandrijving van onze 4WD (nu ja, van de chauffeur dan) :slapen: niet nodig, de wegen waren goed genoeg. Alleen als je naar een tentenkamp paar km verderop in de woestijn zou willen dan komt die 4WD van pas maar is lokaal altijd wel een transfer te regelen (bijvoorbeeld heen met kameel en terug even laten ophalen met hotel-auto).
Dus eigenlijk kan ik dan evengoed een veel goedkopere wagen huren, aangezien ik eigenlijk toch alleen op de grote wegen ga rijden. Zou mooi meegenomen zijn aangezien we budget zouden willen reizen :zon02: