Mijn vriend en ik gaan over een paar maanden voor 10 dagen naar Marrakech en willen vanuit daar ook een 5 daagse Tour door het hoge atlas gebergte en de woestijn doen. Mijn vriend wil graag zelf rijden, weet iemand of dat ook mogelijk is? En heeft iemand tips waar we dat kunnen regelen?
Hoi Suzanne en Arjan, Natuurlijk mag je zelf rijden !!!
Misschien moet je maar eens polshoogte nemen op deze website betreffende het huren van een auto.
Ja Witbol, leuk gezegd maar Arjan wil graag zelf rijden. Hebben jullie de organisatie al eens gemaild? Als je een 5-daagse tour boekt in een voertuig van de organisatie mag je zelf natuurlijk niet rijden. Er zitten dan nog meer mensen in en alleen als de chauffeur van de organisatie rijdt, zijn die verzekerd. En anders heb je een self drive tour geboekt en is de vraag al beantwoord. Dus geef eerst eens meer duidelijkheid over wat voor een tour jullie hebben geboekt.
En wat begrijp jij niet aan iemand die zelf een keer 4x4 wil rijden in de woestijn? Heb je wel eens het machtige gevoel ervaren ergens door los zand te rijden? Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat een heel aparte belevenis is. Het gevoel van ergens voor staan en denken: Dit kan niet, ik zit direct vast’, en dat je dan door de juiste bandenspanning (heel belangrijk) gewoon door het losse zand rijdt. Daar gaat het in dit geval volgens mij om. Niet of je 10 dagen door Marokko kunt rijden in een 2-wd auto.
Misschien kunnen Suzanne en Arjan zich nog eens melden, zou wel leuk zijn. En LineC heeft een paar hele goede links geplaatst. Daar gaat het veelal over ‘Self Drive Tours’ en de naam zegt het al, je moet zelf rijden. Voor de ervaring vallen de prijzen me nog mee.
Google nog eens op: self drive tours Morocco en er gaat een wereld voor je opwen.
Gewoon zelf een 4x4 met navigatiesysteem huren vanaf Marrakech (levering kan gewoon aan de luchthaven of jullie Riad) en dan het avontuur beginnen naar het zuiden (Atlastgebergte; Ouarzazate richting Merzouga).