Marokko/kenitra

Beste mensen,

Ik wil me even voorstellen.Ik ben Souhaila ben 28 jaar en moeder van een zoon van 5 jaar en in blije verwachting van 2 de.Ik ben samen met mijn man gemigreerd naar Marokko aangezien mijn man uit Marokko komt en beiden Nederland zat waren zijn met 3 naar Marokko verhuisd nu iets langer dan een jaar geleden.

Het is vooral voor mij erg lastig om nieuwe contacten te leggen,aangezien mensen hier spreken Arabisch en Frans en ik spreek de talen niet alleen Engels.Ik was bezig om alle papieren in orde te maken om te kunnen werken in Marokko en daarna wou ik aan de slag bij een bedrijf die in me geïnteresseerd was dat zou ook mijn kans zijn om de taal te leren tussen mensen en wat contacten opbouwen,maar niks is minder waar samen met de papieren die rond waren blikte dus dat ik zwanger ben geworden en dat doorkruiste alle mijn plannen want zo als overal zwanger vrouwen worden niet aangenomen.Mijn man werkt hard van s;morgens tot s;avonds en ik zorg voor mijn kindje.De meeste tijd toch wel alleen want mijn zoon gaat ook naar school dus dat is halen brengen etc.

Ik ben de eenzaamheid niet gewend ik had altijd sociale contacten gehad,vrienden en activiteiten maar in Marokko is het dus anders.
De familie van mijn man is lief en aardig maar ze leven eigen leven en soms heb ik het gevoel dat ze mij niet echt begrijpen dat ik me eenzaam voel en dat thuis zijn zat ben.Ze werken allemaal en hebben niet veel tijd voor bezoeken etc. En in Marokko is dat zeer normaal dat de vrouw met kinderen de meeste tijd thuis te vinden is dus mijn Europese gewoonte kent hier geen plek…

Maar ik zou misschien via deze weg wat mensen leren kennen die in Marokko wonen,maakt niet uit waar in Marokko om soms te kletsen of misschien iets samen ondernemen.Ik zou dat helemaal tof vinden !!!

je kan me een pm berichtje sturen,zodat we onze gegevens kunnen uitwisselen!

veel liefs

Hoi Souhaila,welkom op wereldwijzer!
Prettige sociale contacten is een van de belangrijkste voorwaarden voor geluk.
Sla geen uitnodigingen af, organiseer zelf regelmatig een uitje of gezellige activiteit (bijvoorbeeld een filmavond met vrienden), of doe iets met een groep.
Maar je kunt ook nieuwe mensen ontmoeten door vrijwilligerswerk te doen, een cursus te volgen of lid te worden van een club.
Hoe meer tijd je besteedt met anderen, des te gelukkiger je wordt Souhaila !
Nu weet ik eerlijk gezegd bitter weinig van de Marokaanse cultuur,heb je er al met je man over gesproken?
In iedergeval kan je altijd een berichtje posten in het Marokkoforum hier op wereldwijzer.
Hopelijk zijn er een paar mensen die je op weg kunnen helpen Souhaila.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.