Hoi hoi
Overmorgen komen wij aan in mar del plata. Na patagonie zijn we toe aan lekker luieren op t strand. We hebben een week ongeveer. Moeten we hier blijven of ook naar Villa Gesell of Carilo?? Dit laatste heeft een local ons genoemd, maar weet niet of t wat is. Hiernaar moeten we in BA zijn.
Andere plaatsen zijn ook welkom!!
Hallo!
Wat leuk dat jullie in Argentinie zijn.
Helaas kan ik je niet helpen met het strand, want ik moet nog vertrekken…
Gezien jullie net terugkomen uit Patagonie heb ik een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen. Mochten jullie ook in Ushaiai zijn geweest: ik twijfel of ik naar Ushaiai moet gaan. Meningen zijn verdeeld (bv. erg toeristisch, andere delen van Argentinie minimaal net zo mooi, beagle kanaal ‘valt tegen’ versus, magisch einde vd wereld, ruwe natuur, niet missen!).
Wat is jullie ervaring?
En hebben jullie op andere plekken buiten Ushaiai pinguins gezien?
Natuurlijk in elk geval bedankt en een verdere fijne vakantie gewenst!!
Groetjes
@Monicah: misschien kan je hier beter een apart topic over openen 
@Pascal: Zelf vind ik Villa Gesell en stuk gemoedelijker dan Mar del Plata. Vooral nu is Mar del Plata enorm druk terwijl je in Gesell wat meer de ruimte hebt. Daar komen ook wat meer jongeren. Carilo is weer meer voor de ´happy few´, een stuk duurder dan Mar del Plata en Villa Gesell.
Dus, wil je luxe: Carilo. Wil je een grote stad met alle gemakken en volle stranden: Mardel, wil je wat gemoedelijker, meer jeugd/jongeren en brede stranden: Gesell.
Nu alleen nog bidden voor lekker strandweer :zon02:
thanks, daar heb ik wat aan. Ik wil wel luxe, maar kan ik niet betalen
dus ik denk dat ik 2 nachten ik twee nachten in mar doorbreng en de rest in Gesell. en maak ik uit je antwoord op dat het momenteel geen strandweer is???
Toch nog ff een snelle reactie op de vraag hierboven. Wij zijn ook niet naar Ushuaia geweest. Wij hebben getwijfeld, maar vrienden van ons zijn er geweest, vonden het bijzonder omdat het de zuidelijkste stad was, maar raadde ons niet aan om hier helemaal naar toe te gaan. Zij waren niet in het merengebied geweest (Villarica, Pucon, Puerto Varas etc) en dat wilden wij wel en zij dachten dat dit mooier was. Wij zijn dus vanaf Santiago met de bus aar Villarica gegaan, bus Pucon, bus Puerto Varas. Vanaf daar (Puerto Montt) gevlogen naar het zuiden Puerto Natales met Sky airines voor 150 euro pp. Daar een 3 daagse trekking gedaan in Torres en toen met de bus naar Calafate in Argentinie, gletsjers bekeken en toen met de bus naar Puerto Madryn. Hier zijn we nu en daar hebben we gister pinguins gezien!!! en zeeleeuwen en zeeolifanten. Ik wilde ook graag dieren zien, maar wilde niet helemaal daarvoor om reizen. Je kunt ze ook zien in Punta Arenas, als je toch naar de torres gaat, is dat misschien in de buurt. Succes!!!
Koud is het niet, maar superwarm strandweer ook niet echt:
@ pascal-grootveld: bedankt voor je reactie!!! en natuurlijk nog veel plezier!!!
@ Flipsen: ja, is waarschijnlijk beter om topic-verwatering te voorkomen