Zeker en vast een auto huren en niet rekenen op het onbetrouwbare openbaar vervoer!
In het hoogseizoen ben je echt de sigaar als toerist die rekent op de bussen!
Een duidelijk overzicht van jouw mogelijkheden en tips om een auto te huren in Malta vind je hier.
Tot slot nog een tip: huur NIET bij goldcar, dat is echt het allerslechtste bedrijf in Malta, onbetrouwbaar, onbeschoft en kloteservice.
Hoi,
Ik reis in februari naar Malta op mijn eentje. Normaal huur ik steeds een auto maar ik lees nu overal om dat op Malta toch maar niet te doen.
Dus ik was al maar aan het overwegen om toch maar alles met de bussen te doen.
Hebben jullie zelf gereden op Malta ?
Is dat echt zo gevaarlijk ?
Groetjes,
Iris - 47 - dus al wel veel rij-ervaring
Ach, op Malta wordt er links gereden. En, ja, de rijstijl is er minder gedisciplineerd en agressiever dan je gewend bent in Nederland. Ook is het tijdens de spits vooral om en rond hoofdstad Valletta vaak file rijden.
Maar … ‘k heb zelf Malta en Gozo verkend met een huurwagen. Tweemaal. En dat ging prima. Nu, ik heb aardig wat rijervaring in drukke grootsteden. Ietwat hectisch verkeer schrikt mij dus niet af.
Die eilanden zijn klein en echt verdwalen zal je er dus nooit, maar een gps is wel handig. Kies een kleine vinnige auto en neem een goede autoverzekering.
Eigenlijk niets spannends aan. Wel kom je rondom valleta af en toe onverwacht een korte afslag tegen, maar dan neem je gewoon de volgende.
Navigatie is opzich wel handig. Wij hebben een gratis app op onze mobiele telefoon gebruikt waarbij geen internet nodig is.
Zorg wel dat je eigen risico volledig is gedekt.
Wij konden ter plekke beslissen of we de auto all risk wilde dekken of niet. We zaggen dat de auto vol met deuken en krassen zat. Dus besloten om niet all risk te gaan.
Het schadeformulier was al zo vol dat je er niets extra aan zou zien bij kleine krasjes.
We hebben zelf geen gekke dingen meegemaakt.